"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

neděle 21. ledna 2018

Noky s kuřecím masem, špenátem a smetanou

A je to tu, jak jsem včera slibovala, oživíme rubriku o vaření. Dneska jsem si pro vás připravila recept, který měl údajně zvládnout můj přítel sám, ale jelikož je neděle a lehce se zasekl u počítače, i s mýma rozbolavělýma prstama, jsem to musela zvládnout sama. Je to lehký recept za pár minut hotový a s minimem surovin. Zde je výčet a fotografie toho, co jsem použila já.

Suroviny:
• pytlík bramborových gnocchi
• balení listového mraženého špenátu (ne protlak!)
• kelímek 30% smetany
• 2 kuřecí prsíčka
• 1 stroužek česneku
• troška oleje
• sůl, pepř a koření podle chuti



Postup:
Nejdřív si dáme vařit vodu na noky, nakrájíme si maso na kostky nebo nudličky, dáme ho do misky, osolíme, opepříme a přidáme koření dle chuti. Dáme si rozhřát pánev a jakmile je dost rozpálená, nalijeme trochu oleje a přidáme okořeněné maso, opečeme do zlatova, přidáme na plátky nakrájený stroužek česneku (pokud si ho tam chceme dát). promícháme, ztlumíme teplotu a nasypeme mražený špenát - listový.


Přikryjeme pokličkou a necháme špenát změknout. V této době se mi už vařila voda na noky, vsypeme do vroucí vody, vaříme asi minutu (dle obalu, každé jsou trochu jiné) a zcedíme. Propláchneme studenou vodou. Jakmile v pánci špenát změkne, vlijeme pomalu smetanu, promícháme a necháme probublat asi 5 minut. Smetana to krásně spojí a zahustí. Jakmile máme hotovo a dochuceno solí a pepřem podle chuti. Vypneme plotnu. Do hrnce, kde se vařily noky dáme zcezené a propláchnuté noky a na to směs z pánve. Pořádně promícháme a můžeme podávat. Minule jsem dávala na vrch ještě sýr, ale nechutnalo nám to tolik, jako bez sýra.

Takhle vypadal oběd po naservírování.



Dobrou chuť! Smějící se

Žádné komentáře:

Okomentovat