"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 26. ledna 2018

Horory na dobrou noc 3 - Anthony Horowitz

O víkendu jsem začala číst a zároveň dočetla další knihu, kterou jsem měla půjčenou z knihovny. A říkám vám, že je v tom zase podivnost. Horory na dobrou noc od Anthonyho Horowitze jsem četla ke konci loňského roku a naprosto jsem si je zamilovala, knihu jsem si pořídila a k tomu hned také 2. díl. Avšak na ten se zatím nedostalo. A jelikož jsem tak bloumala knihovnou na Skalce, trefil mě právě 3. díl Hororů do oka. Tak jsem si je půjčila a už se moc těšila, jaké to bude, i přesto, že 2. díl jsem ještě neotevřela. A zde vám přináším recenzi na 3. díl.

Hned na začátku musím říct, že oproti prvním dvěma dílům je tato kniha obrovská, má téměř formát A4 v tvrdé vazbě, takže mi bylo jasný, že jí budu moct číst jenom doma, do kabelky na cestu do práce by se mi fakt nevešla.

Název: Horory na dobrou noc 3
Název v originále: More Bloody Horowitz
Autor: Anthony Horowitz
Překlad: Zdeněk Hofmann
Rok vydání: 2011
Počet stran: 144
Nakladatelství: BB art
ISBN: 978-80-7381-893-7

Kniha obsahuje celkem 12 povídek, z čehož jedna je vlastně na konci udělaná trochu jako doslov. Nyní se budeme věnovat jednoduše a stručně každé povídce:

Jste na místě
Harry Faulkner a Jason Steel - dva floutci z městského "gangu" se potulují ulicemi až nakonec objeví nové BMW s klíčky v zapalování. Rozhodnou se ho ukrást a udělají si výlet. Zároveň vyzkouší luxusní navigaci v přepychovém interiéru auta, to je však zavede někam, kde rozhodně být nechtějí a zároveň zjistí, že nejsou první obětí tohoto "lákadla".

Kobra
Mladý kluk Charles je příšerně rozmazlené dítě zámožných rodičů a je proti své vůli donucen je následovat na dovolenou v Marrakéši. Hned v prvních dnech však narazí na zaříkávače hadů, kterého urazí. Tím to ale vše začíná a Charles cítí, že mu jde o život a to i přesto, že mu rodiče ani za mák nevěří.

Má krvavá francouzská výměna
Chlapec Jack má mezery ve výuce francouzského jazyka a proto mu rodiče domluví výměnný pobyt se vzdáleými známými ve Francii. Hned po setkání s divnou rodinou a především s jejich strýcem Vladimirem Dulcaru, získá tušení, že tu nebude něco v pořádku. Po chvíli mu začnou dílky skládačky zapadat do sebe a on zjistí, že Vladimir je upír. V tu chvíli začíná jeho boj o život , který však končí úplně jinak, než tušíte.

Muž, který zabil Darrena Shana
Henry Parker vyrůstal v naprosté dokonalosti, to se ale rychle změnilo. Jeho život nabral smutný směr a muž, který toužil být spisovatelem se ocitne na dlouhou dobu jako realitní makléř ve špatné situaci. Po nocích na pracovním počítači několik let píše své veledílo, které ale odmítnou všechna nakladatelství vydat. Po nějaké se objeví v knihkupectvích kniha, která je té jeho nápadně podobná, akorát vychází po dílech. Začne obepisovat nakladatelství a dovolává se spravedlnosti za krádež svého díla, nikde však není vyslyšen a tak se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou. To se však neobejde bez následků.

Připojený
Jeremy Browne je mladý chlapec, který na malém městě dělá rodičům jenom radost. Po tom, co se kousek od nich přistěhuje pan Demszky, začne se chovat podivně. Po tom, co od něj obdrží MP3 přehrávač - podivný přístroj bez baterií, který sám dokáže vycítit styl i autory Jeremyho oblíbené hudby a sám je stahuje do paměti. On však začne být brzy poté velmi nemocný a nikdo neví, co se děje a co jeho stav způsobuje. Jen pan Demszky.

Robochůva
Tato povídka se odehrává v daleké budoucnosti, kde roboti vypadající jako lidé (chůvy) jsou běžnou součástí domácnosti, stejně jako teleportační cestování na Měsíc. Když si jí Sánžív a Nikol Mahálovi pořídí pro své dva neposlušné chlapce, netuší, co za hrůzy to může přinést.

Sedí se vám pohodlně?
Lucka byla se svojí maminkou vždy sama a žilo se jim hezky, jen do té doby, než matka pozná Denise a rozhodne se s ním žít. On je typický povaleč a nemakačenko, co z Lucčiny matky tahá jen peníze, ačkoliv ona pilně pracuje, aby vydělávala dost a stará se i o domácnost. Brzy však Denis utratí i všechny její úspory a v tu chvíli přijde s nápadem, že potřebuje masážní křeslo. Nevíme, jak by to dopadlo, kdyby se do toho nevložil šikovný opravář z anonymní firmy, kterému se dovoláte jen v případě nutné potřeby?

Sedm zásahů
Příběh, který najdeme až na úplném závěru, je v krásném ozdobném rámečku a vypadá trochu jako doslov. A v něm se dozvíte, co se stane každému, kdo si dovolí autorovi knihy navrhnout škrty v jeho díle.

SheBay
Dvanáctiletá Jennifer si žije životem, který by se dal nazvat snadným. Nyní se však její rodiče dostali do velkých finančních problémů, kvůli otcovu podnikání, a jsou nuceni svou dceru vydražit na prodejním portále Shebay.com. Do aukce se zapojí kanibalská restaurace, satanská sekta a lékařské zařízení, kde provádějí pokusy a testy na lidech. Situace se zdá bezvýchodná, když se najednou objeví čtvrtý přihazující - staří manželé, kteří se starají na své farmě o sirotky. Jennifer ani nedoufá, ale přesto se zdá neuvěřitelné, že manželé se sirotčincem nakonec aukci vyhrají. Ona se tedy vydává na svou cestu za svými novými vlastníky, a to s velkou nadějí, netuší, že vše je tak trochu jinak.

Trasa J
Manželé Johnsonovi s dcerou jsou víceméně donu
ceni si užít dovolenou v New Yorku a i když je to trochu těžké, snaží se si dny trochu užít. Po chvíli je přestanou bavit dlouhatánské jízdy taxíky v zácpách a proto se rozhodnou zkusit využít newyorské metro, aby se dostali do Muzea na 81. ulici. Bohužel se tam však nevyznají a tak prakticky okamžitě zabloudí a najdou cestu do míst, která mají být lidem z povrchu navždy skrytá. Jejich osud je však bohužel zavede zpět.

Ve vleku
Manželé Reedovi jsou spokojený starší lidé, kteří mají rádi svůj klid, stále se milují a jsou si oddaní, avšak nemají žádné děti. To se brzy změní, když spáchá sebevraždu sestra paní Reedové a jim je svěřen do péče její syn Craig. Ten se však brzy stává jejich noční, avšak jen té doby, kdy si usmyslí, že chce obrovského draka, na kterém by mohl létat. A kterého se nechtěl za žádných okolností pustit do poslední chvíle.

Vsaď svůj život
Tuším, že první příběh knihy, je o právě probíhající reality show, která staví na vědomostech soutěžících a pro každého má svůj vlastní konec - smrtící konec. Kdo přežije?

To je stručný obsah každé povídky z knihy. Upřímně se mi asi nejvíc líbily povídky Má krvavá francouzská výměna, Trasa J a Ve vleku. U těchto příběhů jsem si nezvládla domyslet správný konec a proto to pro mě bylo překvapení, což má tak být. U ostatních povídek byl bohužel konec dost předvídatelný a proto jsem se tolik nebavila při čtení. Celkově ale jsou všechny povídky psané čtivou a chytlavou formou, takže se začíst není problém. Navíc jsou velké stránky na začátku každého příběhu zkrášleny téměř až komiksovými ilustracemi s úžasnou grafikou. To mě naprosto okouzlilo, ale i tak si rozhodně nebudu třetí díl pořizovat do své knihovny. Přečetla jsem si a stačí.

Horory na dobrou noc 3

Moje hodnocení: Jak jsem již uvedla, tři příběhy se mi opravdu moc líbily, z těch zbylých se mi nějaký líbil více, nějaký méně, ale celkově mi přijde, že autorovi došly nápady. Přijde mi tam podobnost s prvním dílem Hororů úplně evidentní, nemluvě o koncích, které jsou ve většině případů naprosto předvídatelné. Je to škoda, potenciál tam byl veliký a autora mám celkově moc ráda. Doufám, že u druhého dílu se budu bát trochu víc a víc mě potěší. Už jen kvůli grafice a zpracování nemůžu dát méně než 3 hvězdičky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat