"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 16. ledna 2018

Gel laky? 3 roky v kuse a teď konec! - alergická reakce na gel lak a LED lampu

Zdravím všechny,
v neděli jsem vám tu psala článek o nehtech, že v tom pořád pokračuju, posílala jsem nějaké ukázky toho, co jsem tvořila apod. Také jsem slibovala, že udělám článek o tom, co jsem si udělala v neděli. Bohužel tomu všemu je teď konec. Nevím moc z jakého konce začít a jak to napsat, abyste to pochopili, tak to vezmu od prvotních počátků.
Před dvěma aplikacema nových nehtů - cca říjen/listopad loňského roku, se mi objevilo to, že se mi kolem 2-3 dnů začala kůže na prstech odlupovat a hodně se vysušovat, ale vše jsem za týden dva vyléčila pořádným mazáním rukou krémy. Myslela jsem si, že jsem si ruce při odstraňování gel laku alobalovou metodou podráždila acetonem, trochu jsem přepískla čas a měla prsty zabalené 40 minut.
Minulou aplikaci - začátkem prosince, jsem si sice hlídala čas, ale po udělání nových nehtů mi ruce už druhý den trošku otekly, začaly pálit a praskat, a to tak, že jsem si musela okamžitě koupit Neutrogenu a kolegyně v práci mi sehnala pravou konopnou mast, mezi vánočními svátky se to trochu srovnalo, ale musela jsem pořád myslet na to, abych si co hodinu nebo dvě ruce namazala. Což byl problém pak hlavně v práci. Po Novém roce už to zase vypadalo dobře a tak jsem si řekla, že když vynechám aceton, bude to zase dobré.
Sehnala jsem si brusku a teď v sobotu si nehty obrousila (bez acetonu), pořádně ruce vyživila olejíčkama, na noc namazala pořádně krémama a dala si rukavice, ráno vypadaly ruce krásně a hebce, tak jsem měla radost. A abych ruce nezatěžovala, v neděli jsem si udělala rychle jenom 2 vrstvy base coatu (obvykle jsem se piplala se 3-4 vrstvama), na to 2 vrstvy barvy (vybrala jsem si tmavě fialovou), nalepila samolepky na ozdobu, přetáhla top coatem od S-he a měla hotovo - za necelé 2 hodiny, nehty vypadaly dobře a přitom to byla rychlovka. Měla jsem velkou radost, ale ta netrvala dlouho.
Už večer jsem cítila, že to asi nebude tak v pohodě, jak jsem si myslela. Cítila jsem velkou přecitlivělost v konečcích prstů, ale zatím ne bolest a začínaly mě celé ruce svědit, ale jen lehce. Ruce jsem si pořádně namazala, natáhla si bavlněné rukavice a šla spát. V noci jsem se vzbudila bolestí a svěděním, ruce jsem měla v jednom ohni, otekly mi tak, že jsem nemohla ohnout prsty a zároveň to tak bolelo a pulzovalo, že jsem měla slzy na krajíčku. Vyhrabala jsem doma Fenistil gel, namazala si ruce, znova do rukavic a snažila se usnout, což se mi spíš nedařilo, než dařilo.
Včera ráno jsem nebyla vůbec schopná se ani obléknout, natož si zavázat boty, ale nějak jsem to s přítelovou pomocí zvládla a mazala se zpožděním do práce. Ale ani přes mazání vším, co jsem našla, nebo co mi kdo poručil, nenastalo zlepšení. Jedna moje kolegyně mi po tom, co to viděla, řekla, že to vypadá jako alergická kopřivka a dala mi Zodac proti alergii. Nemusím říkat, že to nezabralo, trpěla jsem tam celé dopoledne i odpoledne a nakonec vyměkla a zavolala k nám na polikliniku na dermatologii, kde mě objednali na dnešek.
Dnes jsem tam běžela v objednaný čas (v práci mě dokonce uvolnili na celý den) a kromě toho, že jsem přišla na řadu dost dlouhou dobu po době, na kterou jsem byla objednaná, byla vyřčená diagnóza. Těžká dermatitida vyvolená alergickou reakcí, nejpravděpodobněji na záření z lampy, nebo z výparů z gel laků, ortel = konec s domácíma nehtama. Prý je jedno, že jsem si je dělala několik let v kuse, ale tato alergie se dá klidně časem vypěstovat, nemusí jí člověk mít od začátku. Každopádně už nikdy nejspíš nezmizí a při opakovaném vystavování alergenu hrozí zhoršování příznaků a otoků, až třeba i anafylaktický šok.
A to já rozhodně nemám zapotřebí. Tento článek je pro mě takovým vypovídáním se a rozloučením se s mou vášní - s úpravou nehtů. Mám nyní doma sadu na nehty - 2 lampy, cca 20 barevných gel laků, 10 base coatů, pilníky, prostředky na odstranění nehtů, pilníky, čistič, kamínky a třpytky na zdobení a mraky dalšího, jsou toho víc jak 2 krabice od bot. Vše v hodnotě téměř 5 tisíc korun a k čemu? K ničemu. Už jen když se na to podivám, je mi z toho hodně smutno.
Sice jsem už dnes jeden článek vydala, ale chtěla jsem se přímo vyzpovídat i z tohohle. Moc mě to mrzí a asi to jen tak nezpracuju, bude to dlouho trvat, ale moje zdraví je mi přednější a rozhodně kvůli nehtům nehodlám riskovat svůj život a nebo trpět tuhle bolest. Níž najdete fotografie mých oteklých rukou a vyrážky, možná trochu i jako varování :(
Hezký večer všem, vaše Šárka







↓↓↓↓ VÍCE FOTOGRAFIÍ PO KLIKNUTÍ NA CELÝ ČLÁNEK ↓↓↓↓










Pokračování článků:



6 komentářů:

  1. [1]: Ano bohužel a vypěstovaná :( po přednášce od doktorky, že všechno co na sebe patláme - make up, barvy na vlasy, nehty apod. může po nějaké době vyvolat alergickou reakci :( u někomu se projeví hned, někdo si jí vypěstuje za roky používání a někdo za celý život nebude mít sebemenší problém a já byla bohužel ten prostřední případ

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo tak to ti nezávidím, to muselo být šílený. Já jsem naštěstí nikdy žádnou alergii na gel lak https://www.rajnehtu.cz/gel-laky/ neměla a jsem ráda. Používám je pořád a nedokážu si představit, že bych si měla přestat lakovat nehty.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Děkuji, je to už více jak rok, ale dodnes to mám zafixované - bylo to fakt příšerné. Od té doby jsem nesáhla na gel lak ani normální lak a i když předtím jsem si říkala, že nevylezu ven bez upravených nehtů - okolnosti tě donutí změnit názor. Už nikdy nechci zažít pocit, kdy si nejsem schopná utřít zadek nebo zavázat boty, o ovládání telefonu či PC ani nemluvím - trvalo to více jak dva měsíce, než se mé ruce dostaly do normálu

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mam ted asi to same, narazila jsem na tebe pres Google. V noci me zacaly svedit konecky orstu, pod nehty se mi odlupuje maso od nehtu, kuze se loupe, od kozni mi bylo pred pul rokem receno, ze mam nehtovou lupenku. Prestala jsem s gel lakem a chodila jsem 4 mesice na akrylove umele nehty, najednou me nehty nebolely a uz to bylo lepsi. Ted jsem po 4 mesicich zase zkusila domaci gel lak, konkretne Alessandro Striplac a zas svedeni, bolest, svedi me jakoby cele prsty a dlane. Achjo. Jsem v koncich. Vcera jsem koupila sva nove laky, jeden za 500 a ted tohle.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Vypadá to, že je to opravdu to samé. Mě se to hojilo neskutečně dlouho, to co popisuješ byly začátky prvního dne. Otekly mi pak prsty a po několika dnech začaly praskat. Já se přiznám, že od té doby, co jsem si tímhle prošla, jsem si nehty nedělala, ani si je nenechávala dělat. Bojím se toho, že by se mi to vrátilo Dodnes mám následky, dělají se mi ošklivé záděry, mám velmi suché ruce (následek kortikoidových mastí), trpím na plísně pod nehty a na jednom prstu mám dokonce rašící "něco", co mi kožní i po roce a půl léčí. Držím palce, ať to brzy přejde a reakce není tak silná jako u mne. Kdybys potřebovala s něčím poradit nebo si o tom jen promluvit, klidně napiš

    OdpovědětVymazat