"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

sobota 31. března 2018

Vždycky slyším nějaké "ale"

Nad tématem týdne jsem se tentokrát zamýšlela hodně dlouho, nechtěla jsem vůbec nic vymýšlet, prostě mi nesedlo. Ale dnes v noci jsem nemohla usnout a tak jsem přemýšlela a přemýšlela a dostala jsem nápad, jak se dá toto téma pojmout ve věci, která mě irituje už delší dobu. Sice v tomto článku nenajdete ironii, na kterou jste asi zvyklý z podobných článků, ale zato je to opět vše pojato s lehkou nadsázkou, proto to určitě neberte nijak smrtelně vážně Mrkající

Nevím, jestli je to jen můj náhled na věc a děje se to jen v mé hlavě (víc si toho všímám), nebo je skutečný problém dnešní poslední doby. Já sama spojku odporovací "ale" používám ve svých článcích docela často a není to problém. Jenže v běžném životě ve svém okolí slovo "ale" slýchám na můj vkus až moc často a ve věcech celkem důležitých a v kontextu především "ale to nejde", "ale to nemůžu" a nebo "ale to nezvládnu". Přestali si lidi věřit?
Nebo je v tom jiný háček? Já osobně se zrovna tohle slovo v běžném životě a tomto významu snažím používat co nejméně a jen, když opravdu cítím, že je to nutné. Vždyť je přeci tak snadné říci "zkusím to" nebo "pokusím se" a opravdu do toho jít a ono to většinou vyjde. A pokud ne, tak buď hledat jiné řešení a nebo prostě na rovinu říct, jak jsem se pokoušela a že se nepodařilo. Když slyším slovo "ale" předem tak mám chuť na místě vybouchnout.
Další možnost mě napadá, že to má něco společného s pohodlností. Na téměř vše existují firmy, které to udělají za vás, na všechny problémy najdete na internetu řešení (ať už pomůže nebo ne) a není potřeba se nijak extra snažit namáhat hlavu? Netuším, já se snažím si se vším poradit sama a vymyslet si to po svém, řešení někoho jiného považuji za poslední možnost a pokud jí využiju, stejně si ho zkusím nejdřív najít, než řeknu "ale to nejde".
Poslední možnost je, že si lidé skutečně začali méně věřit a tím pádem se i přestali snažit. Nezobecňuji to a nevztahuji to na všechny ostatní, věřím, že je pořád mnoho lidí, kteří přemýšlí stejně jako já a i ve svém okolí jich mám dost, jenže řady těch, co jednají přesně naopak se neustále rozrůstají a já se bojím, že následující generace bude už naprosto neschopná se čemukoliv postavit, protože si předem řekne "ale to nejde".
Vidíte to podobně? Nebo je to skutečně jenom v mé hlavě?

Výsledek obrázku pro BUT

2 komentáře:

  1. Dnešní doba je taková, že lidé hledají výmluvy, proč to nejde, a nesnaží se, je to opravdu smutné...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Páni, to jsem ráda, že to není jen u mě. Přesně tak mi to připadá a hrozně mi to vadí Ale s tím asi nic nenaděláme.

    OdpovědětVymazat