"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 2. března 2018

Vínem proti pohanství aneb staročeský dekameron

Už jste slyšeli o této divadelní hře? Ne? Pak vás s ní ráda seznámim.
Jde o divadelní hru, kterou vytvořil spisovatel Vlastimil Vondruška spolu se hudební skupinou Ginevra, která se zabývá středověkou hudbou.

Anotace
Co všechno se může semlít v renesančním šenku, v němž se sejde mistr svobodných umění (Vlastimil Vondruška), pár potulných trubadúrů (hudební skupina Ginevra) a krásná šenkýřka. Vydáme do časů, kdy lidé ochotně hřešili a nikdo netrestal muže, pokud se k ženám chovali jako rytíři. Divadelní představení nabízí zábavné vyprávění, čtení z kronik, dobové písně a tance, ale také laskavý humor a zamyšlení nad dnešním životem. Autoři upozorňují, že představení není vhodné pro děti a škarohlídy.

Termín představení je k dnešnímu dni jen jeden a to v Praze 3.4.2018 divadlo U Hasičů na Vinohradech a to od 19:00.

Já na představení již byla 15.11.2017 s přítelem a lidmi z práce a moc jsme si to užili. Byla to legrace od začátku do konce, zpočátku jsem si myslela, že to bude nudné povídání protkané hudbou, ale neskutečně mě to překvapilo. Od začátku jsme se smáli, vše je připravené od začátku uchvátit a už nepustit. Okamžitě jsme byli vtaženi do oběhu zábavně a šikovně popsaných historických faktů o životě lidí, spojených s narážkami na aktuální dění u nás i ve světě a vše božsky doplněné písněmi Ginevry, kterou poslouchám již mnoho let, takže jsem si mohla s nimi i zazpívat.
Po skončení mi bylo hrozně líto, že už je konec a měla jsem v plánu navštívit představení znovu, bohužel ale se mi termín moc nehodí, proto doufám, že tento není poslední.
Navíc po skončení představení byla uspořádána autogramiáda pana Vondrušky, což bylo moje první setkání s autorem a moc jsem si ho užila. Pana Vondrušky si vážím neskutečně moc a díky němu mám podepsanou knihu Oldřich z Chlumu - román a skutečnost.

Fotografie z divadelního představení si můžete prohlédnout ZDE.

Naštěstí se 28.3.2018 koná v Kolovratech (u Prahy) setkání s panem Vondruškou v knihovně, kam se chystám.
Více informací o tom, kde můžete pana Vondrušku potkat, či se s ním setkat najdete ZDE.

Pokud by vás cokoliv zajímalo ohledně představení, klidně mi napište do komentářů nebo do zpráv pro autora, ráda cokoliv odpovím Mrkající

Žádné komentáře:

Okomentovat