"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 14. března 2018

Malý princ - Antoine de Saint-Exupéry

Mnozí z vás si dnes asi budou klepat na čelo, proč já chci psát recenzi na takovou klasiku jako je Malý princ. Ano stydím se, včera jsem ho přelouskala poprvé ve svém životě. Vím, že jsem s ním přišla do styku někdy na základní škole, ale to si už opravdu nepamatuju. A jelikož jsem využila slevy na Knižním klubu, pořídila jsem si Omegy krásné paperbackové vydání s nádhernou hrubou obálkou.
Proto tohle nebude klasická recenze, myslím si, že vás není tolik, co by Malého prince nečetli, takže jen krátké info a nějaký můj názor ke knize.

Název: Malý princ
Název v originále: Le Petit Prince
Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Překlad: Radim Lapčík
Rok vydání: 2015
Počet stran: 96
Nakladatelství: Omega
ISBN: 978-80-7390-220-9

Knížka mi včera přišla a já se večer hned pustila do čtení, za hodinu a půl byl konec a já měla slzy na krajíčku. Nechápu, jak jsem se mohla této knize tak dlouho "vyhýbat", prostě jsem chodila kolem a nepřitáhlo mě to natolik, abych si jí vzala do ruky a přečetla. A teď chci experimentovat, jak moc se liší daná vydání, dané překlady a podobně, takže očekávám, že v brzké době si nejen napůjčuju různá vydání, ale pustím se do opakovaného čtení a trochu i zkoumání. O výsledky se s vámi ráda podělím.

Anotace
Havárie letadla donutí vypravěče příběhu, který je zároveň autorovým alter egem, k přistání uprostřed pouště. Má zásobu pitné vody sotva na týden a proto musí opravit motor pokud možno co nejrychleji. Prvního dne ulehne unaven po celodenní práci a za úsvitu, stále tisíc kilometrů od nejbližšího lidského obydlí, ho probudí zvláštní hlásek, který ho žádá, aby nakreslil beránka... Alegorická pohádka pro děti i pro dospělé, kteří přemýšlí o ztraceném mládí a hledají životní moudrost, patří mezi nejvýznamnější díla svého druhu.

Malý princ

Moje hodnocení: Myslím si, že u této knihy nemá cenu to nijak rozebírat. Je to krásná něžná klasika, kde si každý najde to své, co ho chytne za srdce a pokaždé, když čte knihu znovu a znovu, tak si v tom najde nové věci. Příběh dovoluje během čtení přemýšlet a proto je tak moc individuální to vnímání samotné. Jinak než 5 hvězdiček hodnotit nemohu a doporučuji všem, co to jako já pořád odkládali, aby s tím přestali a pustili se do toho - já měla přečteno za necelou hodinu a půl Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat