"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

neděle 18. března 2018

Tvarohový krémeš s jablky

Dnes jsem se pustila do dalšího mnou vymyšleného a splácaného receptu. Moje mamka dělá ráda krémeš s tvarohem, jen tak, obyčejný, ale jednou do něj zkusila dolů dát broskve a bylo to super. Jelikož ale teď není zrovna období broskví, musela jsem zvolit jiné ovoce. Chci ho vzít do práce své ředitelce a jelikož miluje jablka a skořici, volba byla celkem jasná.
Pokud vám tedy tento můj recept přijde vhod, zkuste a napište, jak se povedl. Vše je delané v keramické zapékací míse - menší velikosti.

Připravte si tedy tyto suroviny:
  • 1 balení chlazeného listového těsta (to v ruličce na pečícím papíře)
  • 1 sáček vanilkového pudinku
  • 1 vaničku měkkého tvarohu (250 g)
  • 1 vanilkový / vanilinový cukr
  • 150 g + 3 lžíce cukru moučka
  • 300 ml mléka
  • 3 vejce - zvlášt žloutky a bílky
  • vanilkové aroma
  • 2 velká jablka
  • trochu třtinového cukru
  • panáka rumu
  • kousek másla
  • skořice dle chuti

Postup:

Nejprve si vmáčkneme těsto do formy, aby drželo a mělo pěkné okraje.


Nakrájíme si jablka na tenké plátky, do pánvičky dáme kousek másla, vsypeme trochu třtinového cukru a na to dáme opéct jablka. Můžeme zakápnout citronovou šťávou, ale to já jsem vynechala. Opečeme a když začínají jablka ztrácet tvrdost, přidáme panáka rumu a necháme chvilku opékat. Naskládáme jablka na dno na těsto. Potom dáme zredukovat to, co zbylo v pánvi - udělá se hustý karamel a tím polijeme jablka.




Teď musíme udělat krém - smícháme v míse tvaroh, cukry, mléko, žloutky a aroma a šlehačem vymícháme do dost řídkého krému. Nebojte se, je to skutečně dost řídké, ale v troubě to ztuhne. Nalijeme na jablka a dáme ihned do trouby. Pečeme na 180 - 200 °C dokud krém neztuhne.



Mezitím si vyšleháme bílky s 3 lžícemi cukru moučka. Jakmile nám v troubě ztuhne krém, vyndáme formu a navrstvíme rovnoměrně sníh.


Dáme do trouby zapéct, dokud sníh nezezlátne (trvá to maximálně 10 minut a je nutné to hlídat). Vyndáme a necháme vychladnout.


Dobrou chuť Mrkající

Vyzkoušeli jste? Určitě mi napište a podělte se o své zkušenosti.

2 komentáře:

  1. Zdravím - mňam, to je vlastně taková upravená verze žemlovky, byť s trochou alkoholu "v krvi". I tak si myslím, že by mi to chutnalo. I když ten rum (nebo co to je), tím si zcela na sto procent být jistý nemohu tedy. No... uvidíme časem třeba.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Žemlovka až tak úplně bych neřekla - je tam dole tenká vrstva listového těsta, zbytek jsou krémy. Normálně se to dělá úplně bez ovoce, já jsem po vzoru mojí maminky zkusila obměnu s jablky. Rum byl na pánvi jen na opečení jablek a utvoření karamelu, tedy ve výsledné chuti vůbec cítit není Ale děkuji za komentář

    OdpovědětVymazat