"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

neděle 8. listopadu 2015

Zeleninový neboršč

Jeden z mých autentických receptů, napadl mě, když jsem dostala od babičky řepu ze zahrádky a nevěděla už co s ní. Nápad na běžnou jednoduchou polévku pro všední den i nedělní stůl. Zveřejněno už na webu toprecepty.cz http://www.toprecepty.cz/recept/32997-neborsc-z-domacich-zasob
Dobrou chuť!

Suroviny:
2 menší červené řepy
1 cibule
4 mrkve
3 velké brambory
2-3 dl pasírovaných rajčat (lze dát i protlak, výsledná chut bude trochu jiná)
sterilovaná řepa i s nálevem (bez křenu je lepší)-množství dle chuti
vodu
3 větší bobkové listy
4 kuličky nového koření
5 kuliček celého pepře
2 hřebíčky
sůl

Postup
Nejprve opečeme cibulku, můžeme na oleji, já bez tuku, přidáme červenou řepu nakrájenou na kostičky a zalijeme horkou vodou (z rychlovarné konvice)a vložíme koření (já ho dávám v takovém kovovém udělátku, co se zavře a pak vyndá a koření se nehoní v hrnci)a vaříme asi 15 minut. Poté přidáme na kostičky nakrájenou mrkev a opět dále vaříme asi 15 minut. Potom přidíme na kostky nakrájené brambory a vaříme, než všechno změkne. Nakonec přidáme protlak, rozmícháme a přidáme na kostičky nakrájenou sterilovanou řepu a přilijeme trochu nálevu. Necháme provařit a ochutnáváme, můžeme přidat více nálevu (já dala skoro půlku velké zavařovací sklenice) a až v tuto chvíli osolíme dle chuti.

Neboršč z domácích zásob

Poznámka
Opravdu to původně byl takový mišmaš, protože jsem potřebovala spotřebovat čerstvou červenou řepu. Ale když jsem to nandala na talíř, tak z toho bylo úplně cítit jakoby maso. Bujon ani sypká dochucovadla byste u mě hledali marně a jelikož miluju pravý spíš ukrajinský než ruský boršč, tak to bylo chuťově opravdu velmi podobné a moc dobře to chutnalo. Tak přeju všem, co to zkusí dobrou chuť, ať chutná tak, jako nám.

Pokud si chcete recept zkopírovat na svůj web či blog, prosím o uvedení zdroje (buď zde nebo raději tento http://www.toprecepty.cz/recept/32997-neborsc-z-domacich-zasob) je to můj výmysl na 100%. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat