"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

čtvrtek 5. listopadu 2015

Domácí Kinder Mléčný řez

Jak jsem slíbila, mám tu pro vás recept na domácí Kinder mléčný řez. Hlavně chci říct, že jsem si našla více receptů, dala je dohromady a vytvořila svou vlastní verzi a včera poprvé vyzkoušela. Bohužel z toho vyšlo spíš něco jako Míša řez :D Je to tím, že náplň není mléčno-sněhová s medem, ale tvarohová se zakysanou smetanou. Ovšem je to pořád hrozná dobrůtečka a moooc nám to chutnalo. Zde už recept :)

Ingredience na těsto:
6-8 vajec (já dávala 8, lépe to drží a je to krásně vláčné a jemné)
7-8 lžic cukru
10 lžic polohrubé mouky
3 lžíce oleje
5 lžic kakaa
1 menší lžička kypřícího prášku

Příprava těsta:
Budete potřebovat 2 co nejvíce stejné plechy, které vymažte Herou nebo máslem a vysypte moukou. Dejte předehřát troubu na 170-180°C podle druhu trouby a připravte si misku a šlehač. Do misky dejte vejce a cukr a musíte vyšlehat do co nejhustší krémové světle žluté pěny, mě to trvalo víc jak 5 minut, spíš na střední rychlost šlehače. Poté nepřestávejte šlehat, jen stáhněte o trochu rychlost, ať vám to nepřáší a přidávejte zbytek věcí, nakonec jemně zašlehejte kypřící prášek. Rozdělte přibližně na polovinu a vylijte na vymazané plechy, stěrkou pořádně rozetřete do co nejslabší vrstvy a do krajů, aby se to nepřipalovalo a dejte do vyhřáté trouby, klidně oba najednou. Pést se to bude mezi 5-10 minutami, ale je nutné to hodně dobře hlídat a píchat do toho špejlí, zda se lepí, je tam hranice asi minuty či dvou mezi upečením a připálením kvůli té tenoučké vrstvičce. Vyndejte, prykryjte utěrkou a nechte úplně vychladnout.

Ingredience náplně:
skoro celá kostka dobrého másla (já dala Farmářské)
2 měkký tvaroh !ne ve vaničce, jinak ja to hodně řídké!
2 zakysaná smetana (hodně procentní a co nejhustší)
2 vanilkový cukr
pár kapek vanilkového aroma
10 lžic moukového nebo práškového cukru
(nemám ráda přeslazené věci, takže si klidně doslaďte)

Postup přípravy náplně:
V misce vyšleháme máslo s cukrem a vanilkovým cukrem, pak přidáme tvaroh a zase chvíli šleháme, nakonec přidáme zakysanou smetanu a já přikápla pár kapek vanilkového aromatu. Šleháním všechno necháme spojit a vypneme.

Kompletace:
Na vychladlou jednu placku dáme náplň a přiklopíme druhou plackou (je možné, že vám náplň zbyde, nesnažte se to tam nacpat všechno, vyteklo by to a použijte při servírování - viz. foto nebo dejte vylízat dětem), zabalíme do alobalu na potravinářské fólie a dáme do druhého dne uležet a spojit do lednice. Balím to proto, aby to nenačichlo, pokud v lednici máte třeba aromatický sýr nebo hotové jídlo z předchozího dne, mohl by řez načichnout. Druhý den je ideální ke konzumaci, opravdu moc dobré, ale k pravému Kinder mléčnému řezu má hodně daleko. Jinak je to mňamka :) Dobrou chuť a pište jak se vám to povedlo či nepovedlo :)



na fotkách ho mám se zbytkem náplně, co mi zbyla, použila jsem jako omáčku, či ozdobu při servírování :)

1 komentář:

  1. no paráda! googlím a hledám už nějakou dobu, jak tyhle řezy "spáchat". Tvůj recept se mi z toho, co jsem viděla, zamlouvá nejvíc. O víkendu vyzkouším =)

    OdpovědětVymazat