"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 16. února 2018

Tvarohové muffiny s jablky a skořicí

Včera jsem dostala nápad, že bych mohla na víkend a pro rodiče něco upéct, chtěla jsem dělat tvarohové muffiny, ale spojit to s jablky, kterých mám doma dost. Bohužel jsem na netu nenašla žádný recept, který by mi vyhovoval a tak jsem se rozhodla stvořit svůj vlastní. Chtělo to trochu vychytávání ohledně hustoty těsta a hlavně teploty pečení proběhlo dost experimentů a dopékání, ale nakonec se zadařilo. Výsledek je velmi chutný, uvnitř hodně vlhký a s trochou fantazie chutná vnitřek jako mléčná rýže od MüllerRiso.

Výsledek vypadá také krásně

↓↓↓↓ Pro zobrazení ingrediencí a postupu stačí kliknout na "Celý článek" ↓↓↓↓



Ingredience: (na 24 malých silikonových košíčků - průměr 7,5 cm a výška 3 cm + na malý pekáček)
  • 7 jablek
  • 350 g hladké mouky
  • 100 g cukru krystal + asi 1 lžíce cukru na jablka - dle jejich sladkosti
  • 100 - 150 ml mléka - dle šťavnatosti jablek
  • 150 g Hery nebo oleje
  • 2 vejce
  • 250 g tučného tvarohu ve vaničce
  • 1 vanilinový cukr
  • 1 kypřící prášek do pečiva
  • citronová šťáva
  • skořice - asi lžička
  • lžíce medu
  • sušené rozinky a brusinky (množství dle chuti)
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • plátky mandlí na ozdobu
Postup:
  • nejprve si oloupeme jablka a najemno je nastrouháme, zakapeme šťávou z půlky citronu a můžeme přistrouhat i kůru, posypeme asi lžící cukru krystalu (dle sladkosti jablek), přidáme lžičku skořice, lžíci medu, na menší kousky nakrájené rozinky a brusinky, zamícháme a odložíme stranou
  • do jiné mísy si navážíme veškeré suché suroviny - mouku, cukr, kypřící prášek, vanilkový cukr
  • do vyšší misky nebo jiné nádoby si dáme do mikrovlnky rozehřát Heru, přilijeme teplé mléko a zamícháme dohromady, přidáme aroma, tvaroh a vejce a pořádně rozmícháme v jednolitou řídkou hmotu
  • nejprve přidáme do suchých surovin jablka a poté pomalu přimícháváme tekutou složku, vznikne celkem řidké těsto, které plníme do silikonových formiček, zvytek jsem dala do malého keramického pekáčku a pekla dohromady s muffiny

  • nakonec před vložením do trouby posypeme plátky mandlí na ozdobu


  • pekla jsem na 190 - 200°C asi 25 minut, pekáček jsem nechala ještě dopéct potom asi 5 - 7 minut, ale je to dle trouby, je to velké množství těsta najednou a je nutné špejlí zjistit, zda je uvnitř upečeno


Doufám, že pokud budete muffiny zkoušet, dáte mi vědět, jak se Vám povedly. S trochou úprav, by se dal recept považovat za velmi dietní a možná i fitness - stačilo by nahradit mouku rozemletými ovesnými, či jinými vločkami, místo cukru použít velmi sladká jablka a více medu či javorového sirupu. Místo tučného tvarohu použít odtučněný, místo Hery nějaký kvalitní olej a mléko například sojové, kokosové nebo jiné Usmívající se
Dobrou chuť! Mrkající

4 komentáře:

  1. Vypadají velmi chutně a je tam všechno co mám ráda! Myslím že těsto by se hodilo i na bábovku apod. Máš moc hezký blog, taky ráda čtu 😉🤗

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji mockrát příště určitě zkusím zase něco podobného. Děkuji za pochvalu, nedaří se mi bohužel stvořit nějaký pěkný design

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Děkuji, ale určitě lépe chutnají, než vypadají. Neumím to tolik načančat

    OdpovědětVymazat