"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 16. dubna 2018

Pokračuji v šití - nové obaly a moje tlachy

Minulý týden byl hodně pracovně náročný, doma se mi pak opravdu nic nechtělo. Ve čtvrtek se mi konečně podařilo se dokopat k tomu, abych si zase nějaké střihy připravila a našpendlila. Jeden jsem zkusila po staru a tři mám nové. Jeden bude neuniverzální s klopama na obou stranách, ten bude navíc obšitý ještě šikmým proužkem, takže bude určitě vypadat moc hezky (stejný střih plánuji udělat i na bílé látce s červenýma kytičkama, kde bude také černý šikmý proužek na obšití. Nafotila jsem vám fotky, jak to vypadá našpendlené a připravené k šití.



Na jeden jsem zkusila použít i nažehlovací ronar, tak jsem zvědavá, jestli to ten můj stroj zvládne všechno prošít. Všechny jsou krásné, akorát přestávám tušit, koho bych tím mohla podarovat, protože už jsem téměř vyčerpala své možnosti. Kdyby někdo chtěl, tyhle zkušební risknout, tak bych vám je mohla poslat za poštovné, nebo za nějakou symbolickou částku (za cenu látky a výztuže), ty z darované látky určitě zdarma, ty co jsem nakupovala maximálně za nákupní cenu materiálu. Musím se ještě vycvičit, takže nejsou vzhledově dokonalé, ale zlepšuju se! Smějící se

A takhle vypadají již ušité.




Všechny jsou univerzální, tudíž lze zadní klopu upravit dle šířky knihy. Výškově se pohybují od 23 do 26 cm, protože mám radši obal, který lehce přečuhuje a zakrývá tak nejen hřbet, ale i odhalené stránky (v kabelce či batohu praktické). Každý z obalů má zatím ještě nějaký nedostatek - křivé stehy, záložka přišitá viditelně (protože mi vyšla omylem dole například), a jiné podobné drobné vady, ale jinak z nich mám ohromnou radost. Včera jsem dokončila do čista těchto šest a dlouho jsem si je prohlížela.

Navíc nevím jak se mi to povedlo, ale stvořila jsem svůj vlastní střih a metodu, jak to nejlépe udělat. Nevyčetla jsem ho nikde na netu (i když tam určitě někde je), ale je to kombinace 3 metod, které jsem dle návodů vyzkoušela a vymyslela si svůj TOP střih, který se mi už na dvou obalech (tmavě modrý puntíkovaný a modrý s obláčkama) osvědčil a jsem moc spokojená. Doufám, že nějak co nejdřv zvládnu nafotit a popsat můj vlastní návod na ušití obalu na knihu. Navíc jsem zvládla i použití nažehlovacího ronaru a byla jsem hrozně nadšená, že to zvládl i stroj prošít těch 6 vrstev. Je to ten na této fotce hned nahoře - s kytičkovým motivem.



Návod tedy určitě chystám, jen je to s tím kapku složitější, protože mi ušití obalu trvá minimálně týden. Od pondělí do pátku postupně stříhám, špendlím a připravuji k šití. Až ten poslední den - většinou je to pátek nebo neděle - si sednu ke stroji a vše zašiju. Jeden obal m trvá kolem 20 minut jen šití a proto se mi nechce na tak krátkou chvíli vytahovat ten obří těžký stroj, když mi stejně času zabere jeho příprava k šití a jeho sklízení.



Už jsem se tedy pochlubila vším, co jsem za týden zvládla. Doufám, že tenhle týden bude méně náročnější pracovně, protože tento týden nás čeká servis s autíčkem, kde mu přivaří tažné zařízení, poté zápis na úředu do techničáku a nakonec v brzké budoucnosti taky odjet k přítelově mamce pro vozík, nechat mu udělat technickou a umístit ho do naší garáže, aby konečně započala rekonstrukce, na kterou se připravujeme už víc jak 2 roky. Snad tedy všechno klapne.
Mějte krásný den i krásný týden a hlavně se mějte rádi
Vaše LazyŠárka

Žádné komentáře:

Okomentovat