"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 3. dubna 2018

Dnes knihovna + nová ankety

Po dvou týdnech mířím dnes znovu do knihovny, vrátit všech 6 přečtených kniha a dalších 6 si půjčit. Jelikož mám za sebou pár těžších knih s ne úplně odpočinkovým tématem a navíc teď dočítám Žítkovské bohyně, a ani ty nejsou úplně oddechovou knihou, tak jsem zkusila zapátrat a vybrala jsem si pár knih od C. D. Payna, k tomu zase něco těžšího, takže Spouštěč od Wulfa Dorna, také Druhou stříbrnou knihu snů od Kerstin Gier (na tu jsem se neskutečně moc těšila) a nakonec pro přítele na zkoušku jeden gamebook - Rokle zkázy od Joe Devera, která je z cyklu Lone Wolf. Pokud se bude líbit, budeme postupně pořizovat celou sérii. Přítel zatím má gamebooky od Jana Kšandy a nejlepší je prý Nářek mrtvého světa. Nejlepší na těchto knihách je to, že je můžete číst stokrát a pokaždé vytvoříte nový příběh a díky tomu, že dnes jsou kostky prakticky v každém telefonu, je jednoduché to číst a rozhodovat se i venku, nebo například při cestování.
Tady tedy můžete vidět přehled knih, které by měly být na mé pobočce pražské knihovny a pro které si tam odpoledne poběžím. Doufám, že se mi podaří se u nich trochu odreagovat a nějak rychle se tím prokousat, už jenom abych do toho dokázala zařazovat i knihy, co mám ve své knihovně - nakoupené a jen se na ně práší Smějící se Prostě nedokážu odolat knihovně.

Nestydaté plavky - Payne, C. D.

Spouštěč - Dorn, Wulf

Druhá stříbrná kniha snů - Gier, Kerstin

Holubí mambo - Payne, C. D.

Rokle zkázy - Dever, Joe

Četli jste některou z těchto knih a zklamala vás? Nebo vás naopak nadchla nad vaše očekávání? Určitě mi o tom napište a můžeme si sdělit dojmy, protože ohledně Payna sice vím, kde jsem, ale ty ostatní budou překvapení, tak snad jsem si vybrala dobře. Vše si samozřejmě projíždím ještě na Databázi knih - nejen anotaci, ale i hodnocení ostatních, občas si přečtu i nějaké recenze.

Navíc k tomu všemu jsem vytvořila novou anketu - zda chodíte do knihovny. Je mi jasné, že jsem prozatím knihovny docela opomíjela, sama tam chodím a většina novějších knih si nejprve půjčím v knihovně a až potom, když se mi kniha líbí a vím, že jí budu číst určitě ještě minimálně jednou, tak pak si jí pořídím. Na jednu stranu je to škoda, protože většina knih z knihovny opravdu nevoní jako ty nové, na druhou stranu tím dost šetřím vlastní peněženku a pak si mohu dopřát všechny knihy, které doopravdy chci.

Proto budu moc ráda, pokud budete hlasovat v anketě, abych okoukla, kolik z vás je na tom podobně jako já a klidně připište i nějaký komentář ohledně vašeho názoru na knihovny.

Pro dnešek to už bude tedy asi všechno, užívejte si krásného slunečného dne
Vaše upracovaná LazyŠárka

11 komentářů:

  1. hmm nic z toho jsem nečetla..ale já teď čtu jednu knihu i několik měsíců:) teď mám rozečteno asi 5 knih.. a postupně je zdolávám

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já se pěkně pronesla, když jsem to táhla domů, ještě jsem samozřejmě něco přihodila a bylo to já čtu jen v MHD do práce a z práce a občas po večerech. A od začátku roku mám více jak 20 knih přečtených. Už si bez knih nedovedu představit život

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: když jsem jezdila mhd taky jsem četla...mám od Lauren Graham Talking as much as I can, Catch 22 - píšu to anglicky protože to čtu v angličtině, pak 3 případy policejního komisaře Pobudy, No future - to je kniha o punku a Dějiny českých zemí

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Páni, to je dost rozličné spektrum. Ale knihy určitě krásné. A nic Vás nechytilo tolik, abyste to prostě "musela" dočíst? Nebo máte nedostatek času?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: jo chytlo mě všechno, já teď právě dočetla Belmonda - Mých tisíc životů:) ale mám devitiměsíční miminko tak nemám moc času

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Děkuji, neodhadla jsem věk, tak jsem si nedovolila tykat, abych neurazila a s miminkem je to úplně jasné, naprosto chápu. To já mám zatím jen práci a přítele (jenom napůl mimino ) a těch Mých tisíc životů se ti líbila? Taky jsem na ní koukala totiž

    OdpovědětVymazat
  7. byla bezvadná, na svém blogu mám o tom recenzi - ale nemusíš to číst:)...musela jsem si zvyknout na styl psaní ale to možná udělal překlad, ani mi nevadilo, že tam nepopisuje v čr ty nejznámější filmy,trochu jsem se ztrácela ve jménech - ale to protože nejsem znalec francouzského filmu a taky protože jsem to četla několik měsíců..ale je to psané s takovou lehkostí, člověk má hned lepší náladu..Belmondo byl velký optimista a veselý člověk:)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Nedalo mi to a přečetla jsem si recenzi. Píšeš krásně a skvěle se to čte   Každopádně teď mám nutkání si tu knihu přečíst hned

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: musela jsem se podívat o co jde:) to vypadá zajímavě ale já teď nechci číst něco co by bylo tak psychicky náročné nebo by mě to rozesmutnilo

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Ve mě to nevyvolává nijak moc asi ani smutek zatím, spíš vztek nad bývalým režimem a jeho potřebu racionality a modernizace za každou cenu (i zničení lidských životů a rodin). Navíc bohyně ze Žítkové sahají pomalu až do středověku. Každopádně je to ale dost psychicky náročné na čtení, jsem teprve na straně 240/456 a to za víc jak týden, to už normálně mám přečtené knihy dvě. Ale dlouho jsem otálela se čtením a jsem ráda, že se na ní konečně dostalo A proto jsem si půjčila Payna - ten mě rozveselí

    OdpovědětVymazat