"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 22. srpna 2018

Zbytečnosti, co nutně nepotřebujeme

Bohužel se mi pro toto téma týdne v knihách nepodařilo najít přesnou shodu. I tak jsem ale narazila na několik knih, které jsou názvem podobné a mohly by pro spoustu vás být i zajímavé. Mě se tak totiž zdají, snad budou i vám.

1. Zdánlivé zbytečnosti - Jan Kameníček, Jiří Lojín - DATABÁZE KNIH

Kniha z oblasti naučné literatury a je to nezbytná pomůcka pro lidi, kteří chtějí začít psát. Najdete zde rady i návody, jak se pustit do monologů či dialogů a různé techniky psaní. Celé dílo je skvělým pomocníkem pro lidi, kteří chtějí začít psát, váhají, neví jak na to - zde najdou odpovědi. Autoři nás opravdu nabádají k psaní a to nejen knihy, ale prostě psaní a vypsání se ze všeho - což se používá i jako terapie při různých psychických problémech. Je relativně nová a to z roku 2013 a vydalo jí nakladatelství Powerprint.

Zdánlivé zbytečnosti




2. Lexikon zajímavých zbytečností - Michal Ptáček - DATABÁZE KNIH

Lexikon je pro mě malinko kouzelné slovo, asi to pochází ze Saxany, kde byl lexikon kouzel. U této knihy je to ale ve smyslu spíš zábavném, protože jde o soubor zvláštností a perliček ze života známých či slavných osobností v různých kontextech. Ačkoliv je kniha z kategorie naučné literatury, je to spíš oddechová kniha na prohlížení a listování, určitě ne si ji vzít a za den dva přelouskat, budete mít hlavu jako balón. Vydalo ji nakladatelství Albatros a to v roce 2006.

Lexikon zajímavých zbytečností




3. Bůh zbytečnosti - Vladimír Neff - DATABÁZE KNIH

Třetí knihu, kterou jsem pro Vás vybrala, je konečně nějaké beletristické dílo a to přímo od českého a známého autora Vladimíra Neffa. Je to román z prostředí Čech, kam se vrací mladý muž po smrti svého otce. V kapse saka nachází zapomenutý dopis, který mu odkrývá lecjaká tajemství a přivádí ho do pochybností, kam tenhle náš boj na život a na smrt směřuje. Dílo je celkem staré, ve své původní podobě vyšel román už v roce 1939, převydán byl v roce 2006 nakladatelstvím Mladá fronta.

Bůh zbytečnosti



Poslední bonusovou knihou je drobná útlá knížečka s názvem Zbavte se zbytečnosti! - odpoutejte se od věcí, ukliďte si, udělejte si prostor od Rity Pohle (DATABÁZE KNIH).
"Kniha" má jen 48 stran, je to možná spíš brožura v pevné vazbě. Je zařazená do kategorie osobního rozvoje a naučné literatury. Je doplněná krásnými obrázky a příjemnou grafikou. Navíc je to nejnovější kniha z tohoto článku, vydaná byla v roce 2017 a to nakladatelstvím Grada.

Zbavte se zbytečností! - odpoutejte se od věcí, ukliďte si, udělejte si prostor

11 komentářů:

  1. Velmi zajímavě podané téma týdne

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji Není to pravidelná rubrika, jen když mě nějaké knihy na téma zaujmou a ráda bych se o to podělila s ostatními

    OdpovědětVymazat
  3. Prvá a tretia knižka vyzerajú skvelo. Tá prvá, by sa mi teraz aj hodila, keďže sa chcem zamerať na čítanie takejto literatúri. Vďaka za tip.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jsem ráda, že můj výběr bude někomu skutečně k užitku z toho mám opravdu radost, děkuji moc

    OdpovědětVymazat
  5. Je to zase něco jiného. Možná si něco z toho přečtu, i když můj seznam knih se nebezpečně prodlužuje.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ano bohužel, v mém je momentálně 88 knih a to nepočítám těch asi 14, co je na cestě Chtělo by to prodloužit den minimálně o 4 hodiny

    OdpovědětVymazat
  7. Trochu jsem tu čekala i Kinga - Nezbytné věci:)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Není to špatný nápad, bohužel se název knihy vůbec neshoduje se zněním témata týdne Nechtěla jsem mystifikovat, proto jsem z beletrie vybrala raději Vladimíra Neffa

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: já na tu knihu vždycky pomyslím když si téma přečtu, z mého pohledu to byli zbytečnosti co museli mít:)

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Bohužel jsem zrovna Nezbytné věci od Kinga nečetla, takže nemohu posoudit. Každopádně doufám, že v budoucnu přijde nějaké téma týdne, kde se budu moct rozmáchnout hlavně v beletrii, ty naučné knihy jsou až moc "výchovné" a nechce se mi je tam moc zařazovat

    OdpovědětVymazat