"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 15. března 2019

Terapie sdílením vol. 2 - Ester Geislerová, Josefina Bakošová

První díl Terapie sdílením mám doma a občas si ho otevřu, jen pro pobavení. Proto mi nemohl doma chybět druhý díl vydaný jako valentinská edice. Moc jsem se na ní těšila a vzhledově je opravdu nádherná. Jelikož ale kniha postrádá děj, je to stejně jako první díl nebo třeba Odposlechnuto v Praze jen výtažek z příspěvků lidí na sociálních sítích.

Název: Terapie sdílením vol. 2
Autor: Ester Geislerová, Josefina Bakošová
Rok vydání: 2019
Počet stran: 224
Nakladatelství: Listen
ISBN:978-80-7617-248


I druhý díl se skládá z příspěvků na sociálních sítích a proto má i takovou podobu - bublin v různých barvách odlišujících konverzanty. Příspěvky jsou rozdělené dle témat - například na milé, manželské a podobně. Abyste věděli, co očekávat. Občas mi něco přišlo jako špatně zařažené nebo nevýstižné. Možná jsem to jen špatně pochopila.

Co se konkrétních příspěvků týká, s přítelem jsme se našli asi ve třech, z toho v jenom úplně nejvíc. Byl to manželský příspěvek a já vím, že jednou budeme takhle spolu jednat (asi po 20 letech manželství). Nad některými příspěvky jsme se pousmáli, ale nebylo to ono. Budu zde určitě dost porovnávat s prvními dílem, protože se jedná o knihu stejného typu (někteří ho nazývají mrhání papírem), ale mě se to líbí. Je fajn mít vždy po ruce nějakou knihu, která vás rychle a upřímně rozesměje a dostane z nejhoršího smutku nebo depky. Terapie sdílením toto určitě splňují a to hlavně pro mladší generaci, která denně přes sociální sítě komunikuje a toto prostředí zná.

Druhý díl vyšel jako valentinská edica a jeho podoba tomu také odpovídá. Obálka je nádherná stříbrně holografická asi. Prostě velmi zvláštní, připomíná mi trochu odlesk rybích šupin, prostě krása. Obsah už je horší, rozsah také - je určitě viditelně útlejší, tedy méně obsahu. Je tam i méně textu na úvod, protože je to vlastně to samé. Co mě ale tady hodně mrzí, je výběr, který byl publikován, protože stoupá nudnost. V prvním díle bylo jen pár stránek, které jsme s přítelem bez reakce přešli, zde to však bylo prakticky pořád. Na prstech obou rukou bych spočítala ty, které nás opravdu zaujaly či pobavily. Je to velká škoda, potenciál obrovský, když si vezmu třeba právě knihu Odposlechnuto v Praze, ale u Terapie "dvojky" se to fakt nepovedlo.


Anotace
Ester Geislerová a Josefina Bakošová zahájily na sociálních sítích revoluci. Zveřejnily několik mrazivých a zároveň cynický úsměv vzbuzujících vět, kterými se jistý muž rozešel s jejich kamarádkou. Toto malé gesto spustilo lavinu; během následujících týdnů jim čtenáři začali posílat své rozchodové věty. Hashtag "terapie sdilenim" se stal doslova kultovním a rozčísl poklidnou českou hladinku sociálních sítí naprosto nečekaným způsobem. Miliony lidí najednou získaly pocit, že nejsou ve virtuálním světě na reálné vztahy samy a že někteří jsou na tom vlastně ještě mnohem hůř než oni. Terapie zabrala. Netrvalo dlouho a vznikla kniha, která byla naprosto věrným obrazem autentického prostředí chatů a messengerů, kde se často odehrávají začátky, ale také konce vztahů. Kniha zaznamenala tak velký úspěch, že její pokračovaní bylo jen otázkou času. Terapie sdílením: Valentýnská edice je na světě! Tentokrát nejen o trpkém rozcházení, ale také o vztazích jako takových - někdy úsměvných a někdy až krutě smutných.

Terapie sdílením vol. 2


Moje hodnocení: Doufám, že pokud bude další díl, výběr bude lepší a zábavnější. Nyní jsem věděla, do čeho jdu a co mám očekávat, přesto je to docela zklamání. Chápu, že pro ty, kteří vůbec neví, jak kniha vypadá a co uvnitř naleznou, to je asi překvapení a nelíbí se jim to vůbec, proto tak nízké hodnocení na Databázi knih (43%) i ČBDB (53%). Já sama však nebudu hodnotit jinak, dávám 3 hvězdičky - neutrální vyhodnocení. Nemohu dát více, protože 4 dostal první díl a ten je rozhodně lepší. A na 2 to také není, protože to by byl zase odpad. Zkuste si v tom každý najít to své, třeba se zadaří.

2 komentáře:

  1. o tom slyším poprvé a hned jsem musela kouknout na databázi knih:)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Spousta lidí knihu odsuzuje za svou podobu. Je to internetová virtuální komunikace a má tam zůstat, na papíru nemá co dělat. Doporučuju ale spíš první díl, pokud by sis chtěla něco takového na rozesmátí domů pořídit. Je to rozhodně lepší, "dvojka" není tak dobrá

    OdpovědětVymazat