"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

sobota 7. července 2018

Terapie sdílením - Ester Geislerová, Josefina Bakošová

Pro knihu jsem se okamžitě nadchla a musela jí mít doma. Jsem sledovatel jejich Instagramu a přesně jsem věděla, co očekávat. Dopřála jsem si jí jako bolestné po lékařských prohlídkách, na které jsem už pomlau alergická. A vzhledem k povaze knihy a jejímu zpracování je nutné upozornit, že recenze bude opravdu krátká a jiná než obvykle. Snad to pochopíte :-)

Název: Terapie sdílením
Autor: Ester Geislerová, Josefina Bakošová
Rok vydání: 2018
Počet stran: 304
Nakladatelství: Listen
ISBN: 978-80-7549-762-8

Pro ty, co jsou u mě zvyklí na klasické recenze, možná zklamu. Tato kniha nejde klasicky zrecenzovat, protože je tak osobitá, zajímavá a jedinečná, že neznám žádnou jinou podobnou. Nejde totiž o knihu plnou textu, ale o knihu plnou rozchodových vět. Textu je zde opravdu pomálu, přesto zůstala věrná alespoň nějakému knižnímu vzoru - kapitolám. Ty jsou uvedené vždy buď dopisem, nebo lehkou předmluvou.

To, co mě na knize zaujalo nejvíc a čím si mě dostala je grafické zpracování nejen obalu, ale i obsahu. Nejprve obal. Je to sice paperbackové vydání tedy měkká vazba, které mi obvykle ne úplně vyhovuje, ale pro tuto knihu je dostačující. Prolistování a "přečtení" trvá opravdu jen chvilku. I pomalí čtenáři jí budou mít do hodiny 100% za sebou. Vždyť i přes svých více jak 300 stran, se na většině stran nachází jen jedna až dvě věty. My se u ní s přítelem opravdu moc nasmáli, ale i kroutili hlavami. Kniha moc pobavila. Navíc mě okouzlil odlesk obalu, který se asi nedá popsat. Mimo dobré světlo vypadá jako bílý, na sluníčku jako bronzový a na jemném světle trochu jako holograficky.

Grafické zpracování obsahu je také nádherné, věty jsou zpracovány, jakoby je někdo přímo vytrhl z elektronické konverzace (SMS, MSNGR, Skype, IG a jiné). To vše je doplněno fotografiemi pořízenými autorkami, dopisy psanými rukou a poznámkami autorek. Kniha mi naprosto zvedla náladu, pobavila mě a i pár dnů po přečtení si občas na nějakou větu vzpomenu.

Právě tato kniha mi nemohla v mojí knihovničce chybět a jsem moc ráda, že jsem si jí pořídila. Pro truchlivé či smutné dny je to úžasný společník.

Anotace
Za projektem Terapie sdílením, aktuální internetovou senzací, stojí kreativní dvojice Ester Geislerová a Josefina Bakošová. Před několika měsíci vystavily na svých sociálních sítích několik mrazivých, a zároveň cynický úsměv vzbuzujících vět, kterými se jistý muž rozešel s jejich kamarádkou. Toto malé gesto spustilo lavinu; během následujících týdnů jim čtenáři začali posílat své rozchodové věty a hashtag "terapie sdilenim" se stal doslova kultovním. Kniha je věrným obrazem autentického prostředí internetových chatů a messengerů, kde se dnes tak často odehrávají trpké konce vztahů. Sebrané věty fungují opravdu jako svébytná terapie; při četbě a úlevném smíchu si člověk rád připomene, že tak zle na tom přece jen ještě není. Kniha je doplněna texty obou autorek, esejí mediálního teoretika Tomáše Dvořáka, osobními fotkami, vzkazy a dalšími materiály Ester a Josefiny.

Výsledek obrázku pro terapie sdilenim databáze knih

Moje hodnocení: Jsem nadšená a moc ráda, že mám knihu doma. Vím, že se k ní budu pro pobavení, relaxování či jen zlepšení nálady, často vracet. Jelikož to ale není klasika kniha, nemohu hodnotit plnými počtem bodů. Méně než 4 hvězdičky však dát nemohu, tak moc jsem z ní nadšená. Autorkám moc děkuji, že nám přinesli zase něco nového a doufám, že podobným originálních počinů bude brzy více.



4 komentáře:

  1. [1]: To je klidně možné, však ne každý musí mít stejný vkus jako já

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem a mé hodnocení by bylo hodně hodně v mínuse.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Ne každému se to líbí, s tím počítám. Každopádně já mám tyhle knihy ráda - vezmu si jí, za hodinku dočteno, pobavím se a za měsíc se můžu pobavit stejně, stačí prolistovat

    OdpovědětVymazat