"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 20. července 2018

Čočkový salát dle LazyCat

Jelikož panují hrozná vedra, přemýšlela jsem, co udělat sytého, ale studeného. Těstovinových a zeleninových salátů na všechny možné způsoby jsme už přejedení. A tak mě napadl čočkový salát, některé kupované mi opravdu chutnaly, tak jsem si řekla, že si ho udělám po svém. A tak jsem to prostě riskla a na poprvé se mi opravdu moc povedl. Proto se s vámi podělím o můj výtvor a doufám, že i vám bude chutnat stejně jako mě.

Suroviny píšu ty, co jsem do toho dala já, ale dá se udělat prakticky s čímkoliv co máte rádi, můžete přidat kukuřici, vařené vejce, tvrdý sýr, nivu, balkánský sýr apod. Je to opravdu variabilní a rozhodně tam nemusíte dávat úplně vše, co já. Záleží co budete mít doma.

Připravte si: (na asi 3 - 4 porce dle hladu)
  • půl baličku velkozrnné zelené čočky (česká klasika - asi 250 g)
  • bobkový list
  • 1 mozzarellu
  • 1 malou červenou cibuli
  • olivy dle chuti (já dala půlku plechovky)
  • 2 nakládané okurky
  • 2 celá sušená rajčata v oleji (já mám po půlkách - ty jsem dala 4)
  • 2 ančovičky
  • 1-2 lžíce balzamiko ocet nebo červený vinný ocet (dle vaší chuti)
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce nálevu z okurek
  • 1 lžíce cukru moučka
  • sůl a pepř dle chuti (já dala asi 1 lžičku soli a špetku pepře)
Čočku je nejlepší den dopředu namočit, já rovnou do vody dávám 2 bobkové listy. Zkrátí se tím doba vaření na minimum.

Rozhodně čočku před vařením nesolte! Bude rychleji měkká a některé luštěniny (např. cizrna) se při osolení před či při vaření nedá prakticky uvařit do měkka! Já nesolím vůbec, až při dochucování - ušetřím si čas, energii i plyn :-)

Poté čočku uvaříme do měkka jak jí máme rádi (já radši víc vařenou, ale nerozpadající se, někdo radši tužší). Scedíme a prolijeme studenou vodou, necháme okapat a úplně vychladnout.


Mezitím si vše nakrájíme do mísy na drobné kousky. Cibuli jsem nakrájela na tenoučké plátky. Poté přidáme veškerá dochucovadla - ocet, olej, sůl, pepř, cukr a nálev z okurek.


Přisypeme zchladnou a okapanou čočku a pořádně promícháme. Je potřeba si na tom dát záležet a pečlivě promíchat, spíš nadýchávat, aby byla čočka rovnoměrně ochucená.


Dáme do ledničky a necháme spojit chutě alespoň čtyři pět hodin, nejlépe ale udělat ho večer a nechat přes noc do rána. Navíc tvrdé přísady díky octu krásně změknou, například cibule. Je to opravdu mňamka a studený salát z chladničky i osvěží.


4 komentáře:

  1. Joj, já četla ČOKOLÁDOVÝ a na konci článku se divím, kde teda figuruje ta čokoláda, když je všude jen samá čočka...     

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji, salát byl opravdu moc chutný a osvěžující. Ale ta čokoláda, to není úplně špatný nápad, každopádně zkusím nějakou variantu na čokoládový salát vymyslet Děkuji za nápad

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Já si ho občas koupím v Kauflandu, ale chtěla jsem zkusit svůj vlastní a povedl se. Solení luštěnin mě učila už babička a je fakt, že když jsem to jednou popletla a osolila cizrnu, dopadlo to špatně, hodně špatně, tvrdý jako broky i po dvou hodinách vaření. Od té doby si na to fakt dávám pozor

    OdpovědětVymazat