"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 1. února 2019

Aristokratka a vlna zločinnosti na zámku Kostka - Evžen Boček

Autora mám moc ráda a Aristokratku samozřejmě také, všem však říkám, že je nutné dodržet mezi dílama patřičné pauzy (za mě ideál tak 2 měsíce), zde to bylo 6 měsíců a zda to pomohlo? Čtěte dále.

1. díl - Poslední aristoratka - recenze ZDE
2. díl - Aristokratka ve varu - recenze ZDE
3. díl - Aristokratka na koni - recenze ZDE

Název: Aristokratka a vlna zločinnosti na zámku Kostka
4. díl - Příhody aristokratky
Autor: Evžen Boček
Rok vydání: 2018
Počet stran: 176
Nakladatelství: Druhé město
ISBN: 978-80-7227-410-9

Marie Kostková se po návštěvě Maxe Launa, kterého musela odvézt do nemocnice, vrací zpět na zámek Kostka a dozvídá se, že princezna Diana tragicky zahynula. Po návratu na Kostku se zhrozí, protože přítomné týmy záchranných sborů - hasiči, sanitka i policisté, jí nechtějí pustit dovnitř. Po přesvědčení, že zde bydlí, je vpuštěna a nachází všechny své blízké v hrozném stavu, spolu s nimi jsou přítomni i divná individua - křičící mrtvola na pohovce, mladík s rytířskou helmou, co nejde sundat, zmalované strašidlo v rozthaných hadrech a další. Po informaci, že zde došlo k několika trestným činům - padělání starožitností, pokus o krádež, znesvědcení hrobu a dalších, se Marie snaží přijít všemu na kloub a rozplétá klubko událostí, které začalo mnohem dříve, než se vůbec rozhodla Maxe navštívit.


Aristokratka je moje srdcovka, mám jí strašně moc ráda, poslouchám i eknihu (namluvila Veronika Kubařová) a byli jsme s přítelem i na divadelní hře - zážitek popsán ZDE. Jen pro obraz, jak moc mám Příhody aristokratky ráda a sahám po ní vždy, když mi není do smíchu, protože pak už je. Ale tenhle díl? Ať se to snažím brát ze všech moných úhlů, byla jsem zklamaná a dost. Co to má být?

Hlavní postavy tam prakticky nehrají žádnou roli, občas je o nich zmínka v textu - nejvíce Josef a pan Spock, o ostatních jen pár vět. Marie je opět vypravěčkou svého deníku, avšak tentokrát se hlavními postavami stávají nám doposud naprosto neznámé osoby. Celá kniha je zasazená prakticky do jednoho dne, kdy se Marie snaží přijít na to, co se stalo, plus je tam samozřejmě uvedeno, co tomu předcházelo.

Co mě ale nejvíce mrzí je, že se narážky, vtipy a bonmoty z předchozích dílů se dost opakují a nic originálního vymyšleno není. Vše působí tak, že autor sepsal nějakou krátkou povídku, kterou řádkováním, písmem a odražením odstavců pasovali na knihu, která nemá nijak moc promyšlený děj. Stále je to sice to pohodové oddechové čtení, ale už tomu chybí originalita. Pokroky a novoty nejsou vidět, zato popisy jsou velmi podobné.

Chtěla jsem knihu do sbírky (přinesl mi ji Ježíšek), protože samozřejmě chci mít kompletní sérii, ale z této knihy nejsem nadšená. Byla nudná, oproti tomu, jak jsem se smála předchozím dílům, zde bych hlášky, co mě pobavily, spočítala na prstu jedné ruky. Ke knize se mi nechtělo vracet, četla jsem to 4 dny. Myslím, že autor si vypuštěním klasických zámkových postav dost uškodil - paní Tichá mě dostala do kolen vždy zaručeně. Pokud má pan Boček v plánu v sérii pokračovat, doufám, že zvolí originálnější téma, opráší nové vtipy a hlášky a dá tomu úplně jinou šťávu, protože bez další originality bude tato série úplně zabitá.

Anotace

Po tragické smrti princezny Diany se ruší repríza rozverné historické revue s Helenkou Vondráčkovou a Heinrichem Himmlerem a na Kostce je vyhlášen smutek. V zámecké kapli vzniká pietní místo s kondolenční knihou a z oken visí černé prapory. Aristokratka Marie využívá příležitosti a odjíždí na hájovnu za Maxem. Není ovšem jasné, jestli nejedná v pominutí smyslů. Na zámek dorazí několik osob, které rozpoutají vlnu zločinnosti. Podaří se Marii celou tu zašmodrchanou situaci rozplést? Tento titul je již čtvrtým ze série mimořádně úspěšných humoristických románů o "poslední aristokratce".

Aristokratka a vlna zločinnosti na zámku Kostka


Moje hodnocení: Kniha na první pohled vypadá nádherně, přebal krásný, tisk na mém oblíbeném nažloutlém hrubém papíru a ta vůně. Hmmmm. A tím to končí, jakmile jí člověk otevře a začte se, vyvstane mu na mysl je jedna otázka: "Co se sakra stalo? A proboha proč?". Mrzí mě to moc, že musím svou oblíbenou sérii hodnotit takhle, ale nejde to jinak. Musím dát 3 hvězdičky, více to není a nedávám méně jen proto, že jsem se alespoň trochu zasmála. Pokud by měla série takto pokračovat, dopadne to špatně. I přesto si však stále cením prvních dílů a asi si je přečtu znovu, abych si zlepšila pocit.

Žádné komentáře:

Okomentovat