"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 18. února 2019

Moje nákupy na Aliexpress VI.

A po celkem krátké době jsem tu s dalšími produkty z čínského obchodu Aliexpress, kde jsem si pořídila nějaké praktické vychytávky i něco na šití. Za některé nákupy je zodpovědný přítel, protože to hrozně moc chtěl a tak jsme to zkusili. Něco je dobré, něco špatné, na to se ale podíváme podrobněji.

KRABIČKY NA SLUCHÁTKA - došly za 42 dnů, cena 0,68 USD

Píšu to v množném čísle, protože jsme si objednali každý vlastní. Tuto věc našel přítel jako praktickou alternativu pro oba - pro mě, aby se mi sluchátka nezamotávala, pro něj, aby je neztrácel. Vybrali jsme si oranžovou a fialovou barvu. V první řadě musím říct, že krabička je mnohem menší, než vypadá na fotografiích, protože nabíječka se do ní tedy fakt nevejde. Kabel možná, ale ne se sluchátkama dohromady. Zpracování je dost odfláknuté, zip vypadá, že se každou chvíli rozpadne (ne vyloženě ten zip, ale je na tak tenoučké látce), lezly z toho nitě - ty jsem již odstříhala. Co je ale nejhorší, v popisu je uvedené, že se jedná o hard bag protective case - z toho jasně vyplývá tvrdost materiálu a ochranná schránka na sluchátka.
To je bohužel omyl, krabičku zmáčknete dvěma prsty k sobě jak nic, takže v kapse nebo v batohu určitě nic neochrání. Co je fakt, tak se v ní určitě tolik nezamotají, ale to ani v látkovém pytlíčku.
Nevím jak dlouho vydrží, tipuji že moc dlouho ne, zátěžový test se zatím nekonal, docela se toho bojím. Každopádně tento předmět určitě nedoporučuji ani přes jeho velmi nízkou cenu, která je v přepočtu asi 17 Kč. Dají se za podobnou cenu najít na Ali hezčí, nápaditější a odolnější krabičky.



SPIRÁLOVÁ OCHRANA KABELU - došla za 33 dnů, cena 0,95 USD za 10 kusů

Tuhle vychytávku vybral také přítel, zdálo se mu to jako dobrá volba na naše lámající se nabíječky. Cena je zde úplně směšná, za 10 kusů asi 28 Kč, takže necelé 3 Kč za kus. To prostě stálo za vyzkoušení. Pominu-li to, že si nemůžete vybrat barvy (což v této cenové hladině chápu) a nám poslali skoro samé růžové, tak to docela pomáhá. Není to tak měkké, jak to na první pohled vypadá, je to lehce použitelné, prostě za konec namotáte na kabel a je to. Drží to, neposunuje se to, zpevní to tu část kabelu, která se láme nejčastěji a podle mě to funguje jak má. Kdyby nám poslali více normálních barev, nebo vlastně jakýchkoliv mimo růžovou, byla by to úplná bomba.
S tímto předmětem jsem moc spokojená a jelikož na jeden kabel jsme použili dva - na každý konec jeden, budeme muset objednat asi další. Doufám tedy, že tentokrát se vyvarují růžové ☺



ZÁLOŽKY VE TVARU PEŘÍČKA - došly za 38 dnů, cena 1,58 USD za 30 kusů

Na záložky jsem narazila náhodou, i když jsem něco podobného kdysi sháněla. Padly mi však do oka a to hlavně proto, že je to balení 30 kusů a tak jsem se je rozhodla primárně použít jako odměny dětem ve škole v hodinách. Je to moc pěkná malá drobná pozornost za směšnou cenu - balení vyšlo na asi 38 Kč, což vychází na nějaký ten halíř přes 1 Kč za kus. A to je prakticky nic. Ideální jako drobné pozornosti za splněné úkoly a odměny ve čtenářském kroužku. Trochu jsem se bála, jak budou zpracované, ale jsou krásné. Na docela tvrdém papíru, žádný měkký, krásný sytě barevný tisk a lesklý povrch, navíc každá je jiná, můžou si tedy děti i vybírat. Sama jsem si jednu vzala jako záložku, protože se mi moc líbila.
Myslím, že je to skvělá volba takhle do školy, i pro někoho, kdo třeba záložky často ztrácí, nebo má velkou spotřebu. Určitě jsem neobjednávala naposledy a zkusím vyhledat i jiné varianty, které tento prodejce nenabízel. Doporučuji.



BAVLNKY 50 KUSŮ - došlo za 31 dnů, cena 3,65 USD za 50 kusů

Jelikož jsem pořád přemýšlela, jak jinak vyzdobit ještě obaly na knihy, napadlo mě zkusit si vyšívání. Šla jsem do švadlenky u nás a tam chtějí za bavlnku 14 Kč. To mi přišlo hrozně moc, protože jsem si spočítala pár odstínů na základ, květiny a podobně. A to se mi dávat nechtělo, když jsem to chtěla jenom zkusit. První, co mě napadlo, bylo podívat se na Ali a hle, i tento sortiment se zde vyskytuje. Našla jsem tedy jeden z levnějších, ale obsáhlejších balíčku - 50 odstínů bavlnek za necelých 88 Kč, jedna bavlnka tedy přišla na necelé 2 Kč a to už je dost velký rozdíl. Musím říct, že odstíny jsou to pěkné, některé syté, některé bledé, každá je jiná. Když balíček přišel, měla jsem z nich velkou radost. Hned jsem to zkoušela - vyšila jsem srdíčko, kytičku a kosatec - všechno vypadá strašně. Vyšivačka ze mě tedy nebude, ale ony se ty bavlnky budou na něco hodit, teď jsem opravdu ráda, že jsem si je nekoupila zde, ale z Ali. Možná se vrátím k drhání a pokusím se vyrobit nějaké ploché drhané záložky.
S odstíny jsem spokojená, s kvalitou bavlnky jako takové taky, jsou z pěti nitek, pevné, netrhají se a díky velkému rozsahu odstínů se dají vymyslet i složitější vzory. Jediné minus je, že tam je od každé jen jeden kus, když vám tedy na nějaký větší vzor nevystačí, máte smůlu. Pro ty, kdo ví, kolik toho budou potřebovat, doporučuji brát buď dvě balení rovnou a nebo si vybrat balení 20 nebo 30 kusů po více balení - ušetříte a budete mít dost kusů od jednoho odstínu.



LÁTKOVÉ OBRÁZKY 10 X 10 CM - 8 kusů (PATCHWORK) - došlo za 42 dnů, cena 4,42 USD (106 Kč = necelých14 Kč)

Další látky na obaly na knihy, chtěla jsem další látku, kterou by se dal vyzdobit jednobarevný obal na knihu. Návod na ušití kdyžtak ZDE. Obrázky medvídků a kočiček mi přišly roztomilé, opět jsem si však nevšimla materiálu - zde uvedeno sateen fabric, níže však cotton fabric. A samozřejmě to není ani jedno. Jedná se o hrubou látku - bavlna s příměsí něčeho umělého, není to příjemné. Barvení látek je plytké, barvy jsou vybledlé, nehezké a co mě ale po doručení naštvalo nejvíce bylo to, že většině látek utíkají docela dost silné nitě. Takže některé jsou nyní až o 1 cm menší, protože se to neustále třepí (je to vidět i na fotkách - trčící nitě). Během dopravy to asi dostalo taky pěkně zabrat. Mrzí mě to, protože motivy samy o sobě jsou docela hezké, hlavně kočičky. Co se dá dělat, nějak to budu muset využít.
Bohužel / bohudík už tento produkt v nabídce není - proto vás odkaz dostane na stránku, kde je vidět co jsem si koupila a odkáže vás to na podobné produkty. To samé ale k sehnání v tuto chvíli není a je to dobře. Určitě nedoporučuji ani prodejce a ani tyto patchworkové čtverečky. Cena za kus se zdá fajn, ale uvědomte si, že zaplatíte 14 Kč za 10 x 10 cm barvené látky s motivem, který se vám polorozpadne. Dala jsem 106 Kč za něco, z čeho využiju možná půlku a ještě nevím jak, protože si neumím představit, že by se mi podařilo tohle nějak hezky našít na obal na knihu. Velká škoda, vyhněte se raději obloukem.


To je vše, co zatím doma mám, brzy snad ale dorazí další várka, tak se těšte na další díl nákupů ☺

1 komentář:

  1. Moc pěkné úlovky. Ty peříčkové záložky mi spíš připomínají samolepky, s fotky však těžko dhadnotu velikost. Každopdně jsou moc pěkné.

    OdpovědětVymazat