"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 3. dubna 2019

Vychytávky v kuchyni

Budu se vám snažit shrnout to, co jsem si za delší časový úsek pořídila do kuchyně za vychytávky. Většinu z nich můžete znám z mých nákupů na Aliexpress, které najdete ZDE. Nyní je mám však dlouhodoběji odzkoušené a proto jim věnuji speciální článek. Pokud byste si danou věc chtěli pořídit, u každého produktu bude odkaz na Aliexpress (klikněte na název předmětu), nebo stránku, kde jsem produkt koupila. Stejně tak se dá sehnat ale i například v Tescomě nebo jiných obchodech s kuchyňskými potřebami, tam si to ale budete muset najít sami. Kdybyste chtěli pomoct - přes komentář či zprávu autorovi v Menu na pravé straně napište - a já vám ráda pomůžu hledat.

1) Loupačka na česnek

Dlouho jsem váhala s pořízením a byla to chyba. Je to super silikonový skladný pomocník k loupání česneku, jen to chce se s tím naučit. Poprvé jsem moc tlačila a česnek prakticky předrozmačkala. Stejně však poslouží i malá sklenička například od jogurtu s víčkem, kdy se tam stroužky zavřou a třese se s tím. Dá se v domácích podmínkách nahradit, ale jako rychlá pomoc, proč ne?



2) Zatavovačka na otevřené obaly potravin

Věc, o které jsem si myslela, že je nepostadatelná. Každý to zná - otevřete pytlík s těstovinama, brambůrkama či čímkoliv jiným a spotřebujete polovinu. Je nutné obal zadělat tak, aby se při hrabaní ve špajzu obsah nevysypal. Skleněné nádoby jsou krásné, ale drahé a zabírají hodně místa, což je v malé kuchyni nepraktické. A tak jsem si pořídila tuto zatavovačku, která má podobu sešivačky, nažhaví se, přejedete po okraji a obal se opět zataví. Mělo by to tak být. Ale bohužel se nestalo, nebo stalo, ale asi jen 10x. Pak se drátek obnažil a nakonec přetrhl. Stejnou službu vám udělá kolíček nebo kancelářský klip. Za mě vyhozené peníze a nakonec i samotný produkt.



3) Silikonová lžíce na odkládání vařečky

Co si však rozhodně pochvaluju, je odkláací lžíce na vařečku. Tato silikonová vychytávka se stala mým oblíbencem. Nejen, že nemám zaprasenou linku a v rychlosti nehledám místo, kam si vařečku odložit (často pak končila v zubech), ale hlavně se tak snadno myje. Je ze silikonu a má skvělý povrch - i hodně zaschnutou omáčku či vejce smyjete jedním tahem. Má ouško k pověšení, takže je vždy po ruce a nezabírá místo v šuplíku. Je to sice drobnost, ale neskutečně při vaření i pečení pomůže. Navíc jsem pro ní našla i jiné využití - například při pečení do ní pokladám vejce, pak se nebojím, že se mi skutálí na zem. Je měkká, takže se do ní dá vzít i horký talíř z mikrovlnky a nebo na ní pokládám nakrojený citrón - vše se z ní snadno umyje.


4) Silikonová poklička na hrneček

Další drobností a asi i blbostí, která není úplně potřebná, ale ráda jí používám, je silikonová poklička na hrneček. Prvotní využití jsem pro ní našla při jakémkoliv namáčení (houby, rozinky, luštěniny) v hrnečku, na uchování čerstvého čaje a trochu i jeho teploty nebo na zakrytí a ochranu obsahu. Nepráší se mi přes noc do toho, nehrozí, že tam napadají drobky a párkrát mě to zachránilo i před nechtěným drcnutím do hrnečku, který by jinak skončil vylitím. Nic nevyšplouchlo, protože tam vzniká podtlak. V případě, že pokličku uchopíte za kočičku (držátko), zvednete hrneček i s pokličkou, odklopit se musí ze strany. Asi pro to nebudete mít takové široké využití jako jiné věci, ale mě tahle blbost přijde praktická.


5) Jednorázové sáčky na čaj / koření

O této vychytávce jsem se ještě nezmiňovala, ale brzy vyjde článek s dalšími Ali nákupy a tam se již dozvíte více podrobností. Sem je ale zařadit musím, protože i po nějaké době, co je mám doma, mě nepřestanou překvapovat svým využitím. Kromě tedy toho, že si můžete naporcovat sypané čaje dopředu a pak prostě jen vybírat, tak se tam dají i míchat různé příchutě a vůně. Stejně tak jsem je odzkoušela i na mletou kávu, jsou hodně jemné, takže ani lógr se mi do pusy nedostal. Ale co je nejdůležitější pro tento článek, už s nimi i vařím. Jsou skvělé na koření - velikostí je široký výběr - jak do omáček, polévek, tak i třeba na svařené víno. Můžete díky nic macerovat, ochucovat či jen aromatizovat co hrdlo ráčí a odpadá hloupá činnost - cezení či vybírání. Jsem z tohohle mého objevu neskutečně nadšená a věřím, že pro ně sami najdete tisíc a jedno využití. Navíc 100 ks vychází na necelých 40 Kč - prostě bomba.


6) Minist
ruhadlo

Jednou z prvních věcí, které jsem si pořídila do své nové kuchyně bylo ministruhadlo. Nejprve jsem ho koupila v domácích potřebách u nás asi za 40 Kč. Po objevení Aliexpressu jsem je začala kupovat tam a nejen sobě, ale i okolí. Stojí tam mezi 15 a 20 Kč a nikdy nestihne zreznout. Nemám ráda lisy na česnek a třeba zázvor mi na velkém struhadle vůbec nejde. Mini verze je ostrá a vždy po ruce, pak stačí opláchnout a nemusíte se párat z čištěním dírek v lisu. Používám ho na česnek, zázvor, čokoládu na dezert, na trochu sýru na jednu porci těstovin nebo na drobné nastrouhání do salátu. Je pravda, že ho nevyužívám tak často jako jiné věci, ale jsem ráda, že ho mám vždy po ruce.


7) Kosmetický štětec

Neťukejte si prosím na čelo, toto je poslední věc, kterou mám doma a opravdu využívám. Dlouho jsem sháněla péřové mašlovačky, silkonové a bůhví jaké jiné. Žádná se však nevyrovná dobře vybranému kosmetickému štětci - v kuchyni. Na potírání vejcem, vodou k zalepení kapsiček před upečením nebo třeba mašlování horkých perníčků vejcem. Na tohle všechno se mi naprosto nejvíc osvědčil kosmetický štětec ze syntetických vláken, samozřejmě vydezinfikovaný a pečlivě vypraný po cestě. Stojí kolem 15 Kč a vydrží neskutečně dlouho, zvládnou i hrubší vymývání a nepouští chlupy. Vybírám si širší štětce na oční stíny tzv. "blendící štětce", které pojmou větší prostor, jsou husté a mají delší chloupky. Momentálně mám v kuchyni dva, jeden co vidíte dole na fotce a druhý již pár let - primárně určený na čištění pórů na nose. S oběma jsem spokojená, měnit je určitě nebudu a už nemám zájem o jiné mašlovačky. Pokud chcete velký a s takovým malým se vám špatně pracuje, stačí vybrat štětec na pudr či makeup s delšími chloupky. Také mám v plánu ho pořídit čistě pro kuchyňské účely.


To by bylo z mých aktuálních vychytávek všechno. Na nic jsem nezapomněla, ale pokud by někdo měl další podrobnější otázky - komentáře jsou vaše, stejně tak zprávy pro autora v pravém boxu Menu. Věřím, že nikomu nebudou tyto věci připadat ujeté, žijeme přeci v rychlé a moderní době, kde na každou věc je milion produktů. Proto není divu, že se dají vymyslet jiná využití než ta, ke kterým jsou věci primárně určené. Používáte také takhle nějakou věci jinak, než ostatní? Určitě mi to napište do komentářů - ráda se nechám inspirovat. Mějte se krásně ☺

Žádné komentáře:

Okomentovat