"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 14. listopadu 2018

Moje sbírka čtecích lampiček

Spousta lidí se mě ptá, jaké mám zvyky na čtení a pokud čtu dlouho do noci, jak si svítím, aby mě nebolely oči a podobně. Proto jsem se rozhodla sepsat tento článek, který je ale řazen do mých nákupů, protože všechny lampičky mám z Aliexpressu. Spolu s fotkou a popisem máte u každé lampičky i odkaz na koupi - přímo na předmět, pokud by nefungoval, dejte mi vědět do komentářů a nebo zadejte podobné heslo, jako měl nefunčkní odkaz - stejnou věc většinou prodává nespočet prodejců. Názvů si nevšímejte, musela jsem je nějak nadepsat, protože značky na Ali moc nefungujou :-D

1) Velká modrá s kolíčkem



Tuhle větší krásku jsem si pořídila jako úplně první čtecí lampu. Je na 2 malé knoflíkové baterie a je pevná. Vypínač má nahoře svítící části a je má pevný kolíček, za který je možné si ji přicvaknout na knihu i s tlustšími deskami či většího formátu. Bohužel nevím, zda mám vadný kus, či to dělají všechny, ale občas problikává (tipuji to na špatný kontakt někde). Je z lehkého a docela křehkého plastu, takže si myslím, že je snadné ji rozbít (třeba zalehnout při usnutí u knihy) :-D

Svítivost má tak akorát, aby nebolely oči a zároveň abyste dobře viděli na písmena. Svítí ale celkem špatně do stran, takže je třeba ji často natáčet. Je to LED dioda se žlutým zabarvením, tedy teplé světlo, jak je vidět na fotografii. Já jsem s ní byla spokojená, ale když mi dorazily další, postupně jsem jí odložila a teď jí používám, jen když jinou nemůžu najít.


ODKAZ NA ALIEXPRESS - já platila 2,00 USD (cca 44 Kč)


2) Růžovo-průhledný šneček



Druhá mi dorazila nedlouho po první, je extra ohebná a přišla stočená do šnečka, proto ten název. Má zvláštní kolíček na uchycení, ale drží dobře i na větších knihách. Má kulatou lampu s LED diodou na konci drátku s průhlednou ochranou proti polámání. Je s ní snadná manipulace a svítí bílým silných světlem. Na druhou stranu je to škoda, protože se světlo špatně rozprostírá a je ostře vidět jen přímo osvětlená část, proto je nutné jí neustále natáčet. Je na knoflíkové baterie, které mají ale velkou výdrž, ještě jsem neměnila. Vypínač je ta malá černá tečka uprostřed spodní části a to je velmi nepraktické - je to drobná páčka, kterou jde občas stěží přecvaknout. Jinak ale patří mezi mé oblíbené.


ODKAZ NA ALIEXPRESS - cena 1,27 USD (cca 27,95 Kč)


3) Stříbrná pistolka




Pistolka s velkým kolíčkem i na obsáhlejší knihy je zvláštní, natáčení má na kuličku, která se pohybuje. Vypínač je ta stříbrná špička vzadu. Upřímně se přiznám, že svítivost nemohu posoudit, protože jsem jí ještě nepoužila (má pořád tu folii na bateriích, aby se nevybíjely), ale nepřijde mi praktická. Když ji připnete na knihu, bude svítit po stránce dolů a ne na text, takže většina osvícení jde mimo prostor, kde ho potřebujete nejvíc. Oproti předhcozím je navíc z měkčího a křehčího plastu, nekvalitní zpracování jde vidět na boulích a hrbolech, co jsou všude a občas z ní i trčí nějaký kousek, o který se mi zadrhával polštář při focení. Nevím jak dlouho vydrží, ale je to spíš rezerva, kdyby mi ostatní odešly, ale určitě se nestane mým favoritem.


ODKAZ NA ALIEXPRESS - cena 0,99 USD (cca 21,75 Kč)


4) Modré oko na tenké knihy



Oblíbenec, který ale není domyšlený. Lampička svítí krásně, mám jí moc ráda, navíc je sklápěcí, ne ohýbací, takže nehrozí polámání kabelů při přepravě. Je neskutečně skladná, na dovolenou jsem jí vezla mezi šminkama, je asi 1,5 cm na šřku a 5 cm na délku ve složeném stavu. Baterie má umístěné vzadu, takže je k nim snadný přístup a vypínač je to tenké modré na konci pod bateriemi. Snadno se natočí, krásně svítí a dá se nastavit přesně tak, jak chcete. Jediné, co mě štve, je úchyt na knihu - přijde mi, že je to dělané na časopisy, protože ani jen na deskách pevné vazby to řádně nedrží, hrozí to ulomením (viz fotografie níže). Musím si jí dávat doprostřed knihy na cca 10 stránek a ty mi pak lampička ničí, což je škoda. Je však ideální na to paperbacková vydání (měkkou vazbu), kde se dá navéct právě na desky a pěkně drží. Kdyby bylo uchycení lépe promyšlené, slintala bych blahem :-D


ODKAZ NA ALIEXPRESS - cena 1,20 USD (cca 26,50 Kč)


Baterie (malé knoflíkové) do všech kupuji také na Aliexpressu, protože u nás jsou těžko k dostání a když už je najdu, stojí jedna cca 20 Kč. Odkaz na ně je ZDE, ale stačí napsat typ baterie, co je na ní napsáno a najdete vždy. Jedno balení 10 kusů baterií pak vychází kolem 20 Kč (takže za cenu jedné v ČR jich máte 10, ale čekáte na ně). Výdrž hodnotím velmi dobře, protože jsem je ještě nepotřebovala měnit, tyhle mám do zásoby.


Odkud máte vy čtecí lampičky? Používáte je vůbec, nebo teď v zimních měsících svítíte na čtení jinak?

Žádné komentáře:

Okomentovat