"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 3. října 2018

Ne vždy je kniha tím, čím má být (a kde by jí člověk očekával)

Musím se s Vámi podělit o včerejší zážitek z knihovny a téma týdne mi k tomu skvěle přihrálo. Kdo sem chodí častěji ví, že si předem sepíšu seznam do knihovny (většinou) na pobočce Skalka v Praze a až pak se tam vydám. Tím pádem vím, že tam daná kniha je a jdu po ní jako slepice po flusu. Včera se jednalo o knihu Reviever. Autor je Patrick Seth (nebo Seth Patrick), jak by spoustu lidí řeklo, křestní jméno a příjmení nejsou tak, jak se zdá. Navíc se to někde i mylně uvádí, takže Patrick je příjmení - NE jméno a Seth je tedy samozřejmě křestní jméno. Už to mě mátlo, ale hledala jsem jak pod P, tak pod S a nenašla. Věděla jsem, jak přibližně kniha vypadá, ale nepodařilo se mi najít.

Vydala jsem se tedy k počítači, abych si ověřila, že tam kniha opravdu stále je. A byla. Po dalších asi 10ti minutách hledání mezi Novinkami, Knihovna doporučuje a knihami vystavenými na čelech jako bestsellery. Nic. Vzdala jsem to a šla se poradit s knihovnicí. Ta v jejich systému opět ověřila, že kniha tam opravdu je a tudíž započalo rozsáhlé hledání.

Zkrátím to - NAŠLI JSME! Bohužel v českém jazyce se kniha jmenuje Oživovatel a ačkoliv tenhle název není vůbec nikde uveden v databázi knihovny a je napsán pouze na samotné knize, je kniza zařazena pod O - tedy Oživovatel a navíc pod jménem autora PAT - protože Patrick je příjmením.

Upřímně, museli jsme se s knihovnicí opravdu smát, protože tolik protichůdných informací - byl zázrak, že se nám jí nakonec podařilo najít. Doufám, že bude stát za to! A zde je důkaz toho, že ani kniha nemusí být tím a tam, kým a kde má být :-D


Logo Městská knihovna v Praze


1 komentář:

  1. To byla pěkná lapálie Hlavně že jste nakonec knížku našly, a snad se ti bude líbit

    OdpovědětVymazat