"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 4. června 2018

Kvůli tobě i zhubnu - Ellen Berg

Kniha, kterou jsem už předem zařadila do kategorie oddechových. Určitě se mi to potvrdilo a rozhodně přečtení nelituji, objednala jsem si jí z KK a mám radost, že jsem si jí přečetla zrovna v tuto dobu. Perfektně mi to sedlo. I tak jsem přemýšlela a knihu nehodlám v budoucnu číst znovu.

Název: Kvůli tobě i zhubnu
Název v originále: Das bisschen Kuchen
Autor: Ellen Berg
Překlad: Hana Krejčí
Rok vydání: 2018
Počet stran: 208
Nakladatelství: Ikar
ISBN: 978-80-249-3464-8


Není to neobvyklý jev, žena ve středních letech, která vzdala svůj boj s nadváhou a udělala z něj potěšení. Umí si dopřát jak sladké, tak i slané, je výborná kuchařka a nebojí se to použít. Vše jí ale převrátí naruby jeden jediný okamžik a to chvíle, kdy náhodou uvidí ve městě svého milovaného manžela s mladou a štíhlou milenkou. Nedřív neví, co bude dělat, ale nakonec se rozhodne vyluxovat manželovo konto, z něhož si dopřeje čtyři týdny v lázeňském hubnoucím resortu Vitalis, který spolu s letenkou spolkne tolik, kolik skoro nové auto. Manželovi se jí nakonec podaří vypátrat a snaží se jí dostat zpět, Annika si ale nachází nové přátele, které od sňatku neměla, a je jí tam moc dobře. Navíc se jí daří i hubnout. Když se objeví jakýkoliv problém, přítelkyně jí z toho pomůžou, nemluvě o shiatsu s Mariem, které jí dopřává totální uvolnění. Když se objeví i dcera Peggy, má Annika všeho dost, nejprve se od ní nechá urážet, nakonec ale najde ztracenou sebejistotu a řekne jí vše narovinu. Ta jí pak slíbí pomoc s vyhnáním mladé milenky z manželského lože. Nejvíc pomůže právě dcera a kamarádka Walburga, která se tam dokonce vydá osobně. Začíná si také skvěle rozumět se spolustolovníkem Leem. Dostanou se společně do všelijakých potíží, ale vždy najdou cestu ven, stejně tak i Annika najde cestu, po které se má její cesta ubírat v budoucnu.

Dle obálky a názvu jsem byla z knihy nadšená, proto jsem si jí také koupila. Bohužel anotaci jsem si přečetla až po zakoupení a z té jsem až tak nadšená nebyla, ale s chutí jsem se do knihy pustila. Nenechala jsem se odradit a hned jsem se do knihy začetla. Začátek příběhu mě dost bavil, i když se přiznám, že mě to trochu zasáhlo, protože vím, jak dokáže nevěra bolet. Kor když milenka je krásnější, štíhlejší a mladší. Samozřejmě jsem nikdy nezažila, jaké to je, když s tím člověkem, co vás podvede, žijete přes 20 let. Každopádně jsem se zvládla slušně do hlavní hrdinky vcítit.

Téma a prostředí, ve kterém se příběh odvíjí mi přirostl k srdci. Avšak myslím si, že gradace příběhu nebyla přímo úměrná vtipu, nadsázce a ostatním aspektům. Takže místo, aby to působilo harmonicky, člověk vnímal knihu nahoru a dolů jako při skoku bungee. V oddechové knize to sice nepůsobí úplně dobře, ale zase nijak velký průšvih to nebyl.

Styl psaní se mi líbil moc, jednodušší, ale přímočaré, vtipné a velmi čtivé. Jak možná už víte, nadsázky mi v žilách koluje hodně a proto jí mám ráda i v knihách, zde je sice možná místy trochu sušší, ale i tak jsem byla ráda. Stejně tak jí celou dobu šlapala na paty absurdita spolu s ironií. Za mě ideální kombinace pro oddychovou relaxční knížku, která vás nenutí nijak extrémně moc přemýšlet, ale spíš vás má povznést nad vaše problémy a pobavit. A to se knize podařilo.

Knihu určitě oceňuji i z toho důvodu, že mi byla milým spojencem v nemoci. Není obsáhlá, dá se v klidu přečíst za dva dny, při zakousnutí se a možnosti celého volného dne, i za den. Nenutí člověka o ničem přemýšlet, žádné hluboké myšlenky, nic. Naštěstí je kniha bez pravopisných chyb, což opravdu oceňuji a nevyskytují se v ní ani přehnaně složitá slovní spojení. Není to kniha, ze které si člověk vyloženě sedne na zadek a bude jí považovat za vrchol literární tvorby, ale je to skvělý a příjemný kamarád do pohody, který pobaví a rozptýlí (v mém případě jen jednou).


Anotace
Pětačtyřicetiletá Niki je kulatá a spokojená.
Náhle se jí však zhroutí svět. Mladičká podvyživená zmije jí chce odloudit manžela. Niki je konfrontovaná s osudovou otázkou všech žen: Jsem příliš tlustá?
Po létech baculaté idylky se rozhodne bojovat. Naordinuje si odtučňovací pobyt, kde najde útěchu nejen u obézních družek v neštěstí, ale i u Lea, muže velikosti XXL. A je tu také Mario, vysoce erotický masér shiatsu.
Je snad hubnutí nový druh sexu? A co vlastně je a není sex? Niki svádí nelítostný boj o pravou lásku.

Kvůli tobě i zhubnu

Moje hodnocení: Během čtení knihu vnímáte jako na horské dráze, chvíli je z ní člověk odvařený a říká si, jak je skvělá, ale o pár stránek dál je to přesně naopak.Takže pokud si chcete odpočinout od náročnější četby, či si jen přečíst něco, z čeho vám neporoste hlava - jděte do toho, určitě tím nic nezkazíte! Ale nesmíte mít velká očekávání. A protože jsem zrovna takovouhle knihu teď potřebovala, dávám 4 hvězdičky :-)

7 komentářů:

  1. protože ta Baarová se blbě čte ....ta spisovatelka fakt není spisovatelka a já si vždycky myslela že to nevadí ale přijde mi že chce být tak knižní až je z toho blábol

    OdpovědětVymazat
  2. hm já bych si ji koupila ale až po výplatě:) kouknu na tvůj bazar

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Ty jo to je mi líto, že se ti knížka nelíbí, já jí nečetla Bohužel knihu už jsem zvládla prodat Ale zapomněla jsem to smazat z článku sakra. Jinak je ale za 159,- teď v Knižním klubu, kdybys jí chtěla a nebo mrkni ještě na bazar na Databázi knih můj bazar - odkaz v Menu. Třeba i u mě najdeš náhradu

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: v pohodě mám rozečteno víc knížek:) ale ta Baarová, to není tvoje vina, to je prostě tou autorkou:)

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: to nemusí, četla jsem recenze než jsem si ji koupila od tebe tak měsíc zpátky a proto jsem si ji nekoupila,dost lidí si stěžovali právě na tu autorku že se to špatně čte

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Je to škoda Kdybych to věděla, strčila bych jí do knihobudky jen tak...

    OdpovědětVymazat