"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

čtvrtek 4. července 2019

Prázdniny? A kde?

Již delší dobu na mém blogu vychází pouze články v podobě recenzí na knihy. Žádné recepty, nákupy, nebo příběhy ze života. A myslím si, že máte právo vědět proč.

Kdo sem nějakou dobu chodí, ví, že pracuju jako ekonomka (postaru hospodářka) a učitelka na jedné pražské základní škole. Ne však klasické, ale dalo by se říct "bývalé praktické škole". Tudíž by to mělo být tak, že začnou prázdniny a mě začne nejkrásnější učitelské období z roku. Opak je ale pravdou, protože jako hospodářka musím nejprve zvládnout pololetní účetní uzávěrky, a ty jsou do 20.7. Navíc poslední dva či tři týdny školního roku jsou nejnáročnější, protože každý něco řeší, něco chce, vrací se klíčky od skříněk, učebnice, uklízí se a navíc nám tu začala vnitřní rekonstrukce stropů. Cesta do práce mi trvá hodinu a stejně tak dlouho i ta z práce (logicky a samozřejmě).

Když dáte tohle všechno dohromady, k tomu přičtete ještě moje aktivity ohledně rekonstrukce mého domku, starání se o domácnost a snahu věnovat se rodičům - ano občas si přijdu, že by bylo potřeba se naklonovat. Volný den jsem neměla už ani nepamatuji, pracuji i ve volných dnech z domova (to co prostě z domova zvládnu - emaily, tabulky atd.). Navíc se situace ne a ne zlepšit. Zítra se musím postarat o domácnost a ještě něco málo udělat do práce, i přesto že je svátek, v sobotu má tatínek oslavu pro kamarády a já budu dělat řidiče. V neděli doufám, že si najdu trochu klidu a odpočinku, abych zvládla příští týden v práci.

Nemluvě o počasí, které mi vše zařizování po Praze jen a jen ztěžuje a také o nemožnosti se umýt jako normální člověk, protože nám doma 10 dnů neteče a ještě nepoteče teplá voda. Nejen pro údržbu potrubí, ale hlavně kvůli stavebním pracím v okolních ulicích. A totéž nás čeká ještě v srpnu. Cítím se docela dost vyčerpaně a docela se obávám, jak tento maraton zvládnu. Ono to fakt trvá už nepřetržitě víc jak měsíc.

Je totiž teprve první týden v červenci a já tu minimálně tři další budu muset vydržet. Jenže si to moc neumím představit, víkendy jsou zabité prací na baráčku a přes týden chodím domů jako polomrtvý zombík. Představa tedy, že ještě doma něco kutím, je pro mě nereálná. Jsem tak akorát ráda, že si zvládnu sem tam něco přečíst, než upadnu do říše snů. Jenže co s tím?

Zatím se mi nepodařilo najít řešení, jak to zvládat, neklonovat se a ještě odpočívat. A do té doby změna asi zatím nepřijde. Okruh čtenářů se mi tedy asi nijak moc nerozšíří a nejspíš ani nic jiného, než recenze přibývat nebude. Jsem ráda, že aspoň ty sem zvládám pravidelně psát a vydávat. I když ne vždy se mi to podaří.

Budu moc vděčná, pokud mi zachováte přízeň i tak a třeba v druhé polovině prázdnin nastane menší zlepšení. Mám v plánu alespoň týden dovolené, a i když nikam nepojedeme, ráda bych si doma odpočinula a trochu se věnovala sobě a svým zálibám.

Mějte nádherné léto, buďte na sebe opatrní a užívejte si krásné slunečné dny,
Vaše stopadesátiprocentně nasazená Šárka ☺

18 komentářů:

  1. hlavu vzhůru!nejsi v tom sama mi přijde že se celý den s něčím lopotím, dítě, domek, domácnost, zahrada a že furt něco není a pak někdo přijede a řekne mi co tu děláte 3 roky tu není nic hotovo

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Klávesničko moc děkuju, že se tu stavuješ i nadále. Opravdu mě to neskutečně moc těší Já se na ty starosti kolem domečku těším, ale ještě nás čeká hooodně práce. Nejen s dostavěním vnitřků, ale podlahy, vestavěné skříně, kuchyň a pak vybavování a zvelebování. Sice se na to moc těším, ale taky se toho dost bojím.

    OdpovědětVymazat
  3. Dlhšie sa chystám napísať komentár, konečne som sa k tomu dostala.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Náhodou, mne sa to veľmi pozdáva. Hlavne v škole, nemusí každý vidieť akú knihu čítam na prednáške. Je to super vec, a som rada, že som to našla. Nevedela som, že niečo takéto existuje. Určite v tom pokračuj. Je to skvelé, a fakt ti to ide. Ja na to nemám potrebné veci, to šiješ na šijacom stroji alebo ako?

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Děkuju ti moc za pochvalu Ono to na fotkách vypadá lépe než v reálu, ale věc je to praktická, když jsem předloni četla 120 dnů Sodomy v metru, lidi docela koukali no

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Odvtedy, ako som to u teba uvidela, to teraz hľadám na internete. Len všade, ktoré sa mi páčia, sú 22 cm vysoké. A keď si merám knižky, tak niektoré majú viac ako 22 cm, ale zase 22 cm je viac ako klasický zošit A5. Som z toho magor....

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Klid, tohle není proboha důvod ke zblbnutí Ber to prakticky, větší se ti ohne a je lepší, že kryje obálku, než kdyby byl akorát - hrany obálky koukají ven a mohou se odřít. A malý je úplně na houby, protože tam ty desky nevsuneš. Ber větší, přiohnout se to dá vždy, je to měkké. Já jsem největší fanda 24-25 cm na výšku, těch jsem dělala nejvíce Na internetu a hlavně na eshopech toho najdeš mraky, nepřeberné množství a na FB jsou i šikovné slečny, co to šijou na zakázku - vybereš si motiv i přesně jak to chceš.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Práveže som sa do toho uplne vložila. Fak to tu hľadám už asi 2 hodiny. No veď práve, že nie je to práve najlacnejšie, a keď to bude malé,tak to bude na dve veci. Práveže nie, na SR. Takže cca 24-25 cm? Ale to už je tak vysoké ako kniha Hra o tróny, a tá je mega veľká. Pomóoooc.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Kdybys náhodou měla cestu do Prahy, dej vědět, někde bychom se srazily a já ti ho ráda dám.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Díky, dačo vymyslím. Si mi dala riadneho chrobáka do hlavy.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Doufám, že tě nebude žrát dlouho a i o dovolený Kdyžtak ti ho můžu vyhnat jiným broukem

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Po obalech by to mohly být záložky? Už se nějakou dobu snažím vytvořit originální koncept, který nikdo jiný nemá Mám o tom začít hned?     

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Práveže na záložky som kupodivu nie veľmi náročná. Ale zaujímalo by ma, o aký koncept by išlo. Jasné, začni.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Noooo byly by také šité a dávali by se ze středu knihy (z místa, které chceš založit) dopředu. Tam by byl ozdobný knoflíček s očkem, což by bylo zapínání. Navíc by část celé záložky byla z gumy, takže by držela na různých velikostech knihy a nesklouzávala. Je to jen hrubý nástřel, ani nemám zatím prototyp či vzor hotový. Jen na papíře

    OdpovědětVymazat
  15. Moc ráda jsem si o Tobě přečetla pár intimností... jsi zajímavá ženská.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Děkuju Občas takhle sepíšu nějaký ztřeštěnosti o sobě Ono přeci jen už nejsem úplně nejmladší

    OdpovědětVymazat