"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 18. prosince 2018

Vánoce už klepou na dveře

Je to příšerné, ale člověk si to ani nestihne uvědomit a je téměř 20.12. Od malička jsem byla zvyklá na to, že se od začátku adventu vše připravuje na Vánoce - zdobení oken, úklid, pečení cukroví a vše ve velkém a pečlivě. Letos mi to ale vše nějak utíká mezi prsty - okna jsme zdobili minulý víkend tzn. 9.12.2018 (obvykle do Mikuláše máme hotovo), cukroví jsem dělala asi 5 druhů pečeného a 5 nepečeného, letos mám jen 3 a 3 druhy, víc prostě nezvládám. Dárky jsem naštěstí stihla na přelomu listopadu a prosince, což je super a nyní mám už všechno. Chtěla jsem sice pořídit ještě jednu drobnost každému, ale není skladem a asi se to už nestihne, to však nebylo nic důležitého. Tím chci říct, že čas letí a já vás vezmu letem světem s sebou.

Nejprve proběhl tradiční úklid podzimní (konec listopadu) - okna, skříně, balkon a podobně.
Poté jsem první adventní neděli upekla medové perníčky - první vůně Vánoc, udělala adventní věnec a vytáhla vánoční svíčky.
Další týden jsem upekla linecké, opět poklidila a zapálili jsme si druhou svíčku na adventním věnci.
Třetí víkend jsme byli opravdu činorodí s přítelem (ten výjimečně nebyl v práci), takže jsme slepili veškeré linecké, já upekla skořicové hvězdičky, ozdobili jsme perníčky cukrovobílkovou polevou a já vytvořila 60 včelích úlků (máme včelí úlky, protože je v nich vymáčknutá včelička, ne vosa ☺) a v týdnu budu muset pokračovat.

Plán je takovýhle: (samozřejmě se denně vracím nejdříve v 17:30 z práce, volno ještě nemám, jdeme až do pátku)

úterý - namočit kokos do Salka na kokosové kuličky (2 druhy - obyčejné + karamelové)
středa - vytvarovat kokosové kuličky
čtvrtek - udělat náplň do úlků a naplnit je
pátek - menší vánoční posezení v práci a pak domů připravit na sobotu na pečení, možná začnu balit dárečky
sobota - upéct Vánočku dle našeho tradičního receptu ZDE (sice je to mazanec, ale těsto i množství je stejné, jen se uplete Vánočka) a zabalit + nazdobit dárky
neděle - ozdobit stromeček, douklidit a zbalit vše k rodičům na pondělí

Opravdu je tento poslední týden nabitý. Na jednu stranu nadávám na to, jak to mají být svátky klidu a míru a bez nervů, bohužel to tak nejde - hospodyně, co byly dříve doma to tak možná měly, my teď moc ne. Ale doufám, že se mi to vše podaří dle plánu a na nic nezapomenu a od pondělí si hodlám užívat ty svátky klidu a míru naplno.

Maminka je na tom podobně, ale já si opravdu nepamatuju, že bychom na tom jako děti byli takhle - uspěchaně a na poslední chvíli. Možná se doba fakt zrychluje, možná si to nepamatujeme a možná si to jen děláme sami. Každopádně i přesto Vánoce miluju a už se na ně moc těším.

Všem přeji klidné přípravy na Vánoce bez nervů....

Žádné komentáře:

Okomentovat