"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 19. září 2018

Moje nejvzácnější knihy (Vondruška / Alenský)

Jak asi už víte, jsem milovnice knih spisovatele Vlastimila Vondrušky a jelikož jsem se rozhodla si v nejbližších letech zkompletovat celou jeho tvorbu, chci mít kompletní sbírku.
To první, co jsem doma musela mít, byly jeho prvotiny. Ty publikoval ještě pod pseudonymem Jan Alenský a vyšly v nakladatelství W-servis postupně v roce 1996. Až poté začal pan Vondruška vydávat další knihy pod svým jménem, ale s těmi už jsem vás postupně začala seznamovat.

Knihy, které vyšly v roce 1996, měly jen kolem 100 stran a jsou to paperbacky. Už tyto knihy zařadil autor do edice Hříšní lidé království českého, celkem jich vyšlo pět. Nesou název Příběh o úkladech a intrikách, Případ plzeňských mordů, Případ nešťastného šlechtice, Falešný tolar a Osudný turnaj. Příběhy můžete najít trochu přepracované v nově vydaných knihách o Oldřichovi z Chlumu. Navíc povídka Osudny turnaj z knihy Vražda v ambitu byla také zfilmovaná pod názvem Jménem krále. Oldrřicha z Chlumu si zde zahrál Karel Roden, panoše Otu Jan Dolanský, Marka z Vartemberka Lukáš Vaculík, Kláru z Vartemberka Klára Issová a třeba Hynka Berku z Dubé Jan Kanyza, ale i další role byly hvězdně obsazené Markétou Hrubešovou, Davidem Prachařem, Sašou Rašilovem atd.

Knižní prvotiny se mi dlouho nedařilo nikde sehnat, nakonec jsem sbírku dala dohromady a to od lidí z celé ČR. Nebudu říkat úplně přesně, kolik mě tyto vzácné knihy stály, ale můžu říct, že jedna v průměru vyšla více jak dvojnásobek toho, co stojí běžně knižní novinky v knihkupectví. O tom to ale není a i kdyby stály ještě víc, stejně bych si je pořídila, protože je to pro mě moc velká cennost. Navíc se mi podařilo 28.3.2018 v Kolovratech, kde měl pan Vondruška v knihovně posezení se čtenáři, si je od něj nechat podepsat, takže mám doma teď skutečné skvosty podepsané autorem.


Máte také u svého oblíbeného autora takovéhle nějaké knižní poklady, za které byste dali cokoliv?
Máte některou z těchto knih doma?

2 komentáře:

  1. Od V. Vondrušky si kupuji audioknihy. Vždy je poslouchám, když jsem unavená tak že se mi nechce ani číst. Krásně uvolním

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ano, souhlasím. Jeho knihy jsou skvělé na čtení i na poslech, nechápu kde bere tolik inspirace, aby se mu zápletky neopakovaly. Vždy přijde s něčím novým

    OdpovědětVymazat