"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 7. června 2019

Warcross - Marie Lu

Young adult literatura je poslední dobou má oblíbená a tak nemohla chybět ani tato kniha. Byla mi doporučována ze všech stran (hlavně z IG a YT) a tak jsem podlehla. Díkybohu.

Název: Warcross
Název v originále: Warcross
Autor: Marie Lu
Překlad: Petra Miketová
Rok vydání: 2018
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
ISBN: 9788075446374

Emika je hackerka s duhovými vlasy, která se protlouká nelehkým životem. Poté, co ji matka opustila, zemřel i její otec a zanechal jí samé dluhy. Má problémy zaplatit nájem a vypadá to, že bude vystěhovaná i z toho nejmizernějšího bytu ve městě. Jediný únik ji přináší Warcross, kam se pomocí brýlí uchyluje. Jednou však šlápne vedle a to, když se nabourá do mezinárodního turnaje. Díky tomu si ji Hideo Tanaka (majitel a objevitel Warcrossu) pozve do Tokia a nabídne ji práci, která se neodmítá. Bude pracovat snad na všechny strany a nejen, že musí Hidea a Warcross ochránit před úplně vším, musí i odolávat svým emocím k Hideovi. Po vstupu na profesionální scénu Warcrossu to však nevypadá dobře a je možné, že se její cíl nevyvede, protože se ocitá v ohrožení i ona sama. Podaří se jí z toho klubka vymotat ve zdraví a ochránit i její blízké? To se dozvíte jedině v knize.



Do příběhu se dalo začíst velmi snadno. Opravdu hodně snadno, je milý a pohltí vás na pár stranách. S hlavní hrdinkou jsem se sblížila a ztotožnila prakticky ihned a od té doby jsme jeli na stejné vlně. Byl to opravdu příjemný pocit. Už jen to, jak úžasného člověka jsem v ní celou dobu viděla. Sice je samotářská, ale má smysl pro zodpovědnost a čest, umí se rozhodovat a je vždy věrná svému slovu. Má také zlaté srdce a dost mi k tomu mému přirostla. Kdo mi však byl od začátku lehce nesympatický, byl Hideo. Nevím proč, ale nenašla jsem k němu cestu jako Emika. A postupně, jak se příběh vyvíjel, se to stupňovalo.

Ráda bych ještě jednou vyzdvihla čtivost příběhu, protože s tím jsem se opět chvíli nesetkala. Nutilo mě to číst dál a dál, potřebovala jsem vědět, jak to bude pokračovat. Absence hluchých a nudných míst to vše podtrhla. Pořád se tam něco dělo. Navíc se tam dost střídaly emoce - chvíli radost, pak smutek, láska, napětí, přátelství a hlavně zvraty každou chvíli. Byl to opravdu strhující příběh výborně propracovaný, prostě dokonalý. Závěr je navíc totálně úžasný a naplnil má očekávání před druhým dílem. Už se nemohu dočkat, až se do něj pustím.

Bohužel i zde knihu hyzdily chyby - pravopisné i stylistické, které mne kolikrát donutily si větu přečíst několikrát, abych ji pochopila správně, neboť v ní chyběla písmena či byly ve špatném rodu či pádu. Je to škoda, že korektura zde nezapracovala na 100%, protože by si to kniha určitě plně zasloužila. Přeci jen to čtenáře rozhodí. Ve spojení s tématikou, kterou sama moc neznám (počítačové hry a hacker) mi to místy malinko ztížilo četbu, ale rychle se do toho čtenář dostane a nemyslím si, že by to bylo nějak náročné na pochopení. Avšak jediné, co je k tomu opravdu silně potřeba je velká dávka představivosti (i když stejně jako u jiných fantasy či sci-fi knih).

Kniha je v hardbacku na krásném nažloutlém papíře (takže krásně voní) a text je skvěle uspořádán. Ani nahuštěně, ani velké mezery, prostě tak akorát, aby se to příjemně četlo a nepletly se řádky. Velikost písma a okraje stran také ideální, možná proto příběh tak rychle utíkal. Rozsahově není příběh vůbec dlouhý, i když na první pohled tak kniha vypadá. Je to však klamný efekt. Já jsem byla spokojená ze všech stran.


Anotace
Warcross není jen hra, je to způsob života! Od autorky úspěšné série Legenda.
Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky.




Moje hodnocení: Ačkoliv jsem to nečekala, kniha mě okouzlila. Daný svět se mi velice zalíbil a závěr mi přímo sebral dech. Krásně se to čte, je to milé a příjemné, žádné nátlaky na čtenáře, prostě si to do posledního písmena užijete. Emiku si zamilujete a profily ostatních postav se vám také budou líbit (ať ty pozitivní, tak i negativní). Už se velmi těším, až se pustím do druhého dílu a dozvím se, kam se svět Warcrossu posouvá dál. Chyby, které se v knize vyskytují, jsou malou muškou na předním skle, která vás sice irituje, ale nezakalí vám suprový pocit z jízdy. Já vám Warcross rozhodně doporučuji a hodnotím plným počtem 5 hvězdiček. Kdo váhá - určitě se do ní pusťte, litovat fakt nebudete.


Žádné komentáře:

Okomentovat