"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

čtvrtek 17. května 2018

Druhá stříbrná kniha snů - Kerstin Gier

Druhý díl za mnou a už se těším na třetí. Druhý díl jsem dočetla ještě před nemocí, ale neměla jsem sílu na psaní recenze. Nyní už jsem schopná se s vámi podělit o zážitek z přečtení, i když tak horké jako u prvního dílu to nebylo, takže jdeme na to.

Název: Druhá stříbrná kniha snů
Název v originále: Silber: Das zweite Buch der Träume
Autor: Kerstin Gier
Překlad: Tereza Pecáková
Rok vydání: 2015
Počet stran: 360
Nakladatelství: Coo Boo
ISBN: 978-80-7447-867-3

Druhý díl dějově navazuje prakticky ihned na díl první (dělí ho tuším cca 8 týdnů) a Liv se dá s Henrym dohromady. Tráví spolu hodně času ve dne i v noci ve snovém světě. A i když hrozba z prvního dílu je prakticky pryč, její nevlastní brart Grayson jí neustále nutí se snovým světem skončit, sám se dle toho řídí a požaduje to i po ní. Brzy se však opět začnou dít zvláštní věci a navíc její sestra Mia začne být náměsíčná dost zvláštním způsobem. Situace v rodině se také lehce vyhrocuje, k tomu ještě blog vševědky Secrecy si jí bere jako jedno z hlavních témat drbů a prozrazuje tajemství, která nikdy neměla spatřit světlo světa. Vztah s Henrym jde nadále špatným směrem a zdá se, že to nemůže dopadnout dobře, když spolu najednou objeví tajemství, které se může zdát neskutečné. Objevíme, jak moc silný snový svět je a jak velkou moc má možnost vstoupit do snů někoho jiného. Situace se samozřejmě na konci vyhrotí, ale Liv zjistí, kolik lidí v jejím okolí jí má rádo.


Druhý díl mě trochu zklamal, po prvním díle jsem se na něj těšila a když byl k dispozici k zapůjčení v knihovně, měla jsem ohromnou radost a hned se do něj pustila. Bohužel ale mě čtení rozhodně nebavilo tak, jako první díl. Našla jsem v něm pár pravopisných chyb, navíc i čtivost oproti prvnímu dílu u mě klesla, spousta věcí se tu opakuje. Některé se sice rozvíjí, ale je to prakticky pořád to samé.

Když to budu brát jako oddychovku, určitě je to super, knížka není nudná celá, jen některé pasáže, čte se dobře a celkem rychle, ale rozhodně v ní nehledejte žádné velké napětí, záhady, složité zápletky a podobně. Sama hlavní zápletka knížky je od jejího rozvinutí celkem jasná, bez nějakého velkého snažení. A vyvrcholení zápletky se odehrává na pár stránkách, kdy přes rychlý spád ani nemrknete a vše je vyřešeno, jasně a rychle, u mě navíc přesně tak, jak jsem to tušila.

I přesto mě kniha určitě bavila, protože vím, že je zaměřená hlavně na mladší čtenáře, kteří nechtějí číst přesložité zápletky, ale chtějí se pobavit, být trochu napnutí, ale lehce si lámat hlavičky. Možná i proto na mě působí Liv dost dětinsky, ačkoliv nevím, jak bych se v jejím věku a její situaci zachovala. Nejvíc si ale lámu hlavu s tím, proč se občas chová tak nelogicky, že se nad tím fakt musím pozastavit. Nejvíc z celé knihy mi ale vrtá hlavou identita Secrecy, ta mi nejvíc drží pozornost a nejvíc zaměstnává moje uvažování. I když už mám pár tipů :-)

A jedno obrovské plus ještě musím příčíst obálce, první díl byl v černé se stříbrnou a krásnou ještěrkou ve středu. Druhý díl je světle tyrkysový / zelený s krásnými černými detaily a to se mi líbí opravdu moc. Oproti prvnímu dílu navíc obálka není sundávací přebal, ale je pevně spojená s deskami, což je pro mě mnohem praktičtější.

Anotace
Liv je v šoku: Secrecy zná její nejtajnější tajemství. Ale odkud? A co před ní Henry skrývá? Co je to za podivnou postavu, která se potuluje a řádí v nekonečných chodbách snového světa? A proč je Livina sestra Mia najednou náměsíčná?
Noční můry, záhadná setkání a divoké pronásledování zrovna nesvědčí dobrému spánku. K tomu se musí Liv vyrovnat se svou nově poskládanou rodinou a intrikánskou babičkou. A faktem, že existují lidé, kteří s ní mají nevyřízené účty. Jak přes den, tak v noci…
Druhá stříbrná kniha snů

Moje hodnocení: Kniha se mi líbila, i když proti prvnímu dílu byla slabší. I přesto, že se autorka dost opakuje, jsou v knize i nové informace, které se mi ale líbí. Zápletka je jednodušší, avšak kniha i přesto není nudná. Jsou v ní i zábavné pasáže, u kterých se člověk zasměje. Přesto je mi ale hlavní hrdinka čím dál více nesympatická, ale těším se na třetí díl, třeba mě ještě přesvědčí, že je schopná překonat svou dětinskost a chovat se vyspěleji. Jelikož jsem prvnímu dílu dala 4 hvězdičky a tato kniha mi nejpřijde tolik povedená, musím dát 3 hvězdičky a věřím, že poslední třetí díl bude vyvrcholením série a bude nejlepší ze všech tří dílů.

2 komentáře:

  1. Tohle už mám dlouho doma a chystám se na to... Od autorky se mi hrozně líbila série Drahokamů, byla skvělá:)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já od autorky četla už několik knížek, jak její starší tvorbu, tak i novější, ale toto je první série, do které jsem se pustila. Bohužel mě moc nenadchla, i když její starší knihy mě naprosto dostaly. Určitě i sérii Stříbrná kniha snů doporučuji, i když si myslím, že je to cílené opravdu spíš na mladší čtenáře

    OdpovědětVymazat