"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 21. prosince 2015

DIY balzám na rty

Jak jsem slíbila, zde je návod na doma vyrobený balzám na rty. Na netu a všude na youtube existuje nespočet návodů, jak to udělat, ale já vám chci ukázat něco, co mám ozkoušené, povedlo se, vyhovuje mi to a funguje to :) Dále vám k tomu dole napíšu obměny, které můžete použít a které mám ozkoušené, ale momentálně jsem je nedělala. Snad se to někomu z vás povede a třeba vám to ještě pomůže vytvořit pro někoho malý dáreček, čas ještě do Vánoc je. Hurá do toho.

Potřebujete:
• malý kalíšek, do kterého dáte hotový balzám
• špejli nebo zápalku na míchání
• vazelínu
• kousek nepoužívané rtěnky, barevného lesku na rty, nebo stíny na oči
• starší balzám na rty
• svíčku nebo takový ten kalíšek na hřbitov
• hlubší lžíci, na které to budete rozehřívat
• lžičku nebo špachtličku na nabírání
• potravinářské aroma - tresť, co se dává do pečení - vanilku, kokos, malinu apod., co máte doma

Postup:
Na velkou lžíci nabereme kus balzámu na rty, lžičku vazelíny, nastrouháme trochu stínů, nebo dáme kousek rtěnky na zabarvení a dáme nad plamínek svíčky. Pomalu se to začne rozpouštět a párátkem nebo špejlí to začneme pomalu míchat. Jakmile to bude všechno rozpuštěné a smíchané, opatrně to přelijeme do kalíšku, bacha je to hodně horký - rozpuštěný tuk. Přikapeme pár kapek té vybraného aromatu, opatrně zamícháme, uzavřeme a dáme na chvíli za okno nebo do lednice. Hotovo :)

Já dělám nejčastěji ze stínů, mám hodně nepoužívaných - růžová na očích mi nesluší, zkoušela jsem i z lesku na rty a jde to taky. Pokud máte nějaký méně používaný, lze ho taky přidat. Jednou jsem přidala i trošku medu - lépe to vonělo, ale rychleji se to kazí. Dá se to celé dělat i v mikrovlnce, ale je z toho pak všude hrozný bordel a hodně nádobí, z tohohle máte jen 2 špinavé lžíce. Pokud máte v kalíšku málo, stačí přidat ještě lžičku vazelíny, nechat to rozehřát, přilít, lehce promíchat a nemusíte už dodávat nic víc. Pokud to chcete spíš více pigmentované - ne průhledný balzám na rty, ale barevný, přidávejte kousky rtěnky nebo stínů víc a víc, dokud nebudete spokojení :) Hodně štěstí při výrobě a já přikládám své poslední dva výtvory - vánoční. Ještě nejsou nazdobené....




Pokud to vyzkoušíte, napište jak to dopadlo. Jestli máte otázky, piště, budu se vám snažit odpovědět. A jestli jste už zkoušeli a máte nějaké vychytávky, podělte se, budu za ně moc ráda :)

Žádné komentáře:

Okomentovat