"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pátek 28. února 2020

Přečteno za leden 2020

Připravila jsem si pro vás další přehled knih, které jsem přečetla za leden. Přehledy budou vycházet pravidelně na konci každého daného měsíce, popřípadě na začátku nového měsíce. V případě, že některá z knih si opravdu zaslouží samostatnou recenzi, najdete ji tu buď před přehledem nebo po něm. Dle času. Snad se vám nový formát bude líbit.

Za leden se s vámi podělím o celkem 5 knih. Ani jedna se mi vyloženě neznechutila a dokonce 2 mne docela nadchly. Pojďme na to.

VĚZNĚNÁ - Pavel Renčín



Název: Vězněná
Autor: Pavel Renčín
Rok vydání: 2015
Počet stran: 236
Nakladatelství: Argo
ISBN: 978-80-257-1632-8


Velmi originální a dost děsivá kniha. Příběh se postupně rozehrává, člověk má pocit, že čte dvě odlišné dějové linie, které spolu zdánlivě nesouvisí. V jednu chvíli se však spojí a i přestože jsem to ve skrytu duše tak nějak tušila, nechtělo se mi tomu věřit. Nebyla to kniha, od které bych se nemohla odtrhnout, mou pozornost si však udržela a já byla zvědavá na závěrečné rozuzlení. Všechny mé požadavky byly splněny a i s koncem jsem spokojená. Líbilo se mi to a asi jsem ještě nic podobného nečetla. Hlavně tedy od českého autora ne.

Moje hodnocení: 



VERMONTSKÉ PSYCHO - Jennifer McMahon



Název: Vermonstké psycho
Název v originále: The Night Sister
Autor: Jennifer McMahon
Překlad: Jiří Miňovský
Rok vydání: 2018
Počet stran: 384
Nakladatelství: Omega
ISBN: 978-80-7585-154-3


Kniha Zimní lidé se mi moc líbila, proto jsem se na další počin stejné autorky moc těšila. Už od začátku jsem ale cítila, že to nebude stejné. Asi od poloviny knihy jsem tušila, jak příběh skončí a co za tím vězí. I rádoby napínavý a dramatický závěr jsem předvídala. Psané je to úžasně, navíc z pohledu tří lidí, což dává možnost sledovat jednu událost z více pohledů. Avšak nebylo to tak čtivé jako Zimní lidé, propracovanost příběhu také malinko pokulhává, ale i tak to byl hezký knižní zážitek, určitě přečtení nelituji. Ale na plný počet hvězdiček to není. Bylo tam i pár naprosto nesmyslných situací, nikdo z postav mi nebyl vyloženě sympatický ani naopak, takové ploché postavy, ke kterým jsem si nedokázala vybudovat žádné emoce. Jinak se mi kniha líbila, číst znovu ji však asi nebudu.
Moje hodnocení: 



KDE ZNÍ ZPĚV KRKAVCŮ - Klára Kubíčková



Název: Kde zní zpěv krkavců
Autor: Klára Kubíčková
Rok vydání: 2019
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
ISBN: 978-80-253-4338-8


Po nějaké době konečně kniha, která mne pohltila a já se nemohla dočkat každé volné chvíle, kdy se dostanu ke čtení. Příběh Elfryd je poutavý, napínavý a úžasně čtivý. Její kamarádky jsou každá originál a mají skvěle propracované charaktery. Moc mě to bavilo a magie zde ze stránek jen sálá, že i já v ní začala věřit. Příběh je napínavý a smutný, dojemný i děsivý. Na svůj rozsah nabytý událostmi, že jsem se ani chvíli nenudila. Jazykově skvěle zvládnuté, ani moc jednoduché, ani složité. I to, že je děj vyprávěn v er formě má zde své kouzlo. Doufám, že i další autorčiny knihy budou takové a moc se na ně těším.
Moje hodnocení: 



FOBIE - Wulf Dorn



Název: Fobie
Název v originále: Phobia
Autor: Wulf Dorn
Překlad: Tomáš Kurka
Rok vydání: 2018
Počet stran: 320
Nakladatelství: Knižní klub
ISBN: 978-80-2426139-3


Četla jsem všechny předchozí knihy od Wulfa Dorna a musím říct, že tato je z nich nejlepší. Má neskutečně propracovaný příběh, až do závěrečného dopisu jsem vůbec netušila a ani neodhadovala pohnutky pachatele. Příjemné bylo i to, že jsme se znovu setkali s Markem Behrendtem a v tomto ohledu otevřený konec mne velmi navnadil. Kniha je neskutečně napínavá, poutavá a stále mne něco hnalo k pokračování ve čtení. Je to hrozné, děsivé, ale i smutné a dojemné. Postavy mi tam všechny sedly a i když na začátku byla velká podobnost s knihou Cizinec od Ursuly Poznanski a Arno Strobela, brzy zmizela. Je přeci jen zajímavé, jaké drobné náhody nám mohou změnit celý život. Myšlenku a poselství tedy kniha určitě má. Každému ji rozhodně rozhodně doporučuji, je to autorovo mistrovské dílo.
Moje hodnocení: 



ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI - B. A. Paris



Název: Za zavřenými dveřmi
Název v originále: Behind Closed Doors
Autor: B. A. Paris
Překlad: Natálie Pecková
Rok vydání: 2017
Počet stran: 264
Nakladatelství: Motto
ISBN: 978-80-267-0878-0


Silná káva od začátku do konce. Střídání minulosti a přítomnosti mne ze začátku mátlo, ale jak jsem pochopila, o co jde a kde se právě jaká část příběhu nachází, už jsem ani nesledovala, v jaké době zrovna čtu. Musím říct, že z počátku mi nebylo jasné, o čem to celé má být, avšak ta nenadálá změna muže v netvora byla rychlá, že jsem tomu nechtěla uvěřit. Ty následující situace byly tak dokonale promyšlené, že snad nejde, aby byl někdo tak inteligentní a předvídavý. I když co si budeme povídat, to psychopati bývají. Jak nakonec Grace situaci vyřešila bylo perfektní. Neskutečně čtivá kniha, která mi nedovolila se odtrhnout a myslela jsem na ní, i když jsem zrovna číst nemohla. Autorka píše opravdu velmi poutavě. Moc se mi to líbilo, vlastně to bylo boží (asi blbé spojení s tématem knihy), ale nemůžu si pomoct. Úžasná kniha.
Moje hodnocení: 



To byla poslední kniha tohoto měsíce. Kdybych měla vybrat jednoznačného vítěze, asi bych zvolila Kde zní zpět krkavců. I když s knihou Za zavřenými dveřmi velmi soupeří, byla přeci jen o kousek čtivější a ne tak psychicky náročná. Krásné pohádkové vyprávění. Vřele však doporučuji obě dvě.

Měla jsem tedy velké štěstí na dobré knihy tohoto měsíce, všechny se mi víceméně líbily a jsem ráda, že jsem si je přečetla. Věřím, že únor bude co se týká přečtených knih v počtu mnohem lepší.

Děkuji za přízeň a budu ráda, když se podělíte o své dojmy z těchto knih.

Mějte se krásně 😉

2 komentáře:

  1. Zaujala mě kniha Fobie, určitě se poptám v knihovně, děkuji za tipy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :) Jsem ráda, že se můžu podělit o radost z knih, které za to stojí ;)

      Vymazat