"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 11. května 2021

YouTube kanály, kterým jsem propadla - Eduard Birke, Ivoch, Loremaster, Pixelorez a další

 Ráda bych se s vámi podělila o pár YT kanálů, které mne v poslední době zaujaly a hlavně, které mi zpříjemňují čas tím, že se dají pouze poslouchat. V poslední době jsou velmi moderní podcasty a právě tyto kanály snoubí dohromady poslech s krásnými vizuálními prvky, ať už jsou to fotografie, malby, nahrávky nebo stream. Ke každému se vám vyjádřím trochu podrobněji, třeba někoho inspiruji. Pojďme na to. 


Eduard Birke - YT kanál

    Narazila jsem na něj úplnou náhodou a už jsem ho prolezla skrz na skrz. Některá videa mám poslechnutá dokonce několikrát. 

    Jedná se o tvorbu mladého muže, který se nejvíce asi zabývá masovými vrahy a děsivými příběhy. U jeho vyprávění můžete dělat cokoliv nejen doma, ale i na cestách. Jeho hlas je velmi poutavý, velmi milý a příjemný. Většina videí má přes půl hodiny, některá dokonce i přes hodinu a i tak posluchač nemá většinou dost. Scénáře má pečlivě připravené, umí se vyjadřovat a má skvělý přednes.

    Velice se mi líbí jeho zaujetí pro téma, vyprávění není ploché ani uspávající, je záživné a poučné. Dokáže podat fakta takovým způsobem, že si je zapamatujete. Věnuje se jak slavným vrahům jako Zodiac nebo Ted Bundy, ale i méně známým. Čerpá většinou ze zahraniční literatury a filmů, dokáže doporučit zhlédnutí dokumentů a celkově navnadí seznamovat se s tématem dále. 

    Má i kratší formáty videí, které jsou povídkové a jsou velmi oddechové, ráda je poslouchám a jen tak odpočívám. Je to skvělá forma relaxace pro ty, kteří mají rádi tajemno, záhady a nebo se rádi trochu bojí. K tomu všemu má totiž úžasný zvukový podkres. Mimoto občas mívá i zajímavé streamy na YT. 



Loremasters - YT kanál

    Videa a vyprávění tohoto autora znám už delší dobu, ale až poslední čas jsem začala procházet jeho tvorbu podrobněji a našla mnoho zajímavého. Jeho příběhy a vyprávění se týkají především světa J. R. R. Tolkiena (Středozem), George R. R. Martina (Hra o trůny), Zaklínače, Cyberpunku a dalších. Tedy knižních i herních světů. Nejprve jsem byla skeptická, však člověk, co četl knihy a viděl mnohokrát filmy, co ho může překvapit. Ale dostal mne zpracováním otázek, nad kterými mnohdy přemýšlí jak filmoví tak knižní fanoušci.

    V jeho videích najdete úryvky z filmů, malby, ilustrace i hudbu. Hlas má takový hlubší, malinko až tajemný, ale dobře se poslouchá. Umí poutavě vyprávět, dodává tomu nádech tajemna a jeho videa většinou nejsou dlouhá. Většina má kolem 5 minut, takže shrnuje opravdu jen to nejdůležitější. Ale některé jsou i delší a podrobnější. Jako moje oblíbené o armádě mrtvých z Pána prstenu (bude níž). 

    Pokud jste fanoušky těchto světů, máte nějaké nejasnosti, nebo se jen chcete seznámit s dalšími fakty, určitě doporučuji vyzkoušet. 



Pixelorez - YT kanál

    Pixela znám také už delší dobu, ale neměla jsem moc čas se jeho kanálu věnovat více. Teď jsem si ho našla a jsem nadšená. Oproti dvěma předchozím je pole jeho působnosti docela velké a obsáhlé. Věnuje se creepy věcem, TOP 5, vyprávění o SCP, zajímavostem ze světa, vědeckým vysvětlení, překladům nebo třeba hrám. Nově začal na novém kanále i s pečením. 

    Jeho hlas mi hned od prvního videa velmi učaroval. Je to přesně ten typ, který chcete poslouchat před spaním i po probuzení. Je velmi poutavý, milý a krásně se poslouchá, rozhodně to není žádný uspávač hadů. Využívá i dost vizuálních prvků, stejně tak jako zvukových efektů - změny hlasu, staré nahrávky a další. 

    Na jeho videích je vidět, že si dává opravdu záležet. Každé téma má navíc jinou délku, mezi ty nejkratší patří TOP 5 a nejdelší jsou asi záznamy SCP. Ty jsou dle mého názoru nejpropracovanější. Líbí se mi jeho zápal pro věc i hravost. Pokud vás něco z toho zajímá a rádi posloucháte příjemný a uklidňující hlas, podívejte se na jeho kanál a určitě najdete něco, co vás zaujme. 

(Zajímavost: na streamech s Herdynem hraje i vědomostní hry a fakt mu to pálí).



badatele.net - YT kanál

    Jaroslava Mareše a jeho knihy znám, četla jsem, ale teprve nedávno jsem narazila i na jeho kanál, kde se věnuje záhadám z našich luhů a hájů. Jeho videa nejsou čistě jen na poslech, obsahují mnoho zajímavých záběrů z prostor, kam se člověk jen tak nedostane - jeskyní, lomu Amerika, nepřístupných částí hradů a zámků atd. 

     Jeho Tajemná místa, Tajemné podzemí a další pořady jsem vždycky ráda sledovala a tak není divu, že mne velmi baví i tento jeho relativně nový samostatný kanál. Oproti jiným výše zmíněným kanálům zde Jaroslav Mareš dost často vysílá živé přenosy a tak je interakce s ním na úplně jiné úrovni. 

    Je nutno podotknout, že je to reportér a publicista, vyjadřovat se tedy samozřejmě umí, ačkoliv jeho hlas není tak poutavý jako třeba Eduardův nebo Pixelorezův. Ale neporovnávejme jablka a hrušky. Tento kanál je seriózním přínosem do oblasti záhad a tajemství naší země i historie. Délka videí je různá a je tedy třeba hledat dle dostupného času. Videa jako taková nejsou vyloženě na princip podcastů, ale jeho streamy víceméně ano. Pokud vás zajímá naše historie nebo zajímavosti z vašeho okolí, určitě si tam něco vhodného najdete i se něco přiučíte. 



Ivoch - YT kanál

    Jsem velký milovník světa Harryho Pottera (tedy i Fantastických zvířat) a Ivoch se věnuje tématu Harryho Pottera opravdu usilovně. Jeho kanál je zaměřen jen na toto jediné téma a daří se mu vše zpracovávat velmi zajímavě. Jeho hlas je sice příjemný, ale za čas se trochu oposlouchá a něco mě na něm začne po nějaké době iritovat, takže nesleduji více videí za sebou. Každopádně obsažené informace v nádherně připraveném vyprávění to vše vynahrazují. 

    Je třeba jeho videa brát skutečně spíš jako krátké podcasty (mají většinou do 10 minut), protože grafické zpracování není úplně jeho silnou stránkou. Používá vyřezané postavy k jejich znázornění, ale grafika a pozadí mu utíká skrz ně, je to hranaté a kostičkové - proto říkám, abyste to brali s rezervou. Jeho přínos informací je však opravdu silný. 

    Upřímně nevím, odkud čerpá informace, ale je to přesně ten typ, se kterým byste si sedli u kávy či sklenky vína filozofovali a diskutovali do večera, například "Proč Voldemort v Zapovězeném lese nezvládl zabít Harryho?". Jeho videa jsou úžasná a navíc se nevěnuje jen světu knih nebo filmů, ale kombinuje je, porovnává a hledá zajímavosti. Pokud jste fanoušky Harryho Pottera, tak byste jeho kanál určitě neměli minout. 



Prézovy noční můry - YT kanál

    Poslední kanál, se kterým vás chci dneska seznámit souvisí malinko s tím prvním. K Prézovi jsem se dostala právě přes Eduarda Birkeho, na jehož streamech se objevuje. Nemám ho ještě pořádně prohlédnutý, věnovala jsem se mu jen včera odpoledne a večer (právě byl stream) a pak jsme zhlédla jen několik videí, ale zaujal mne nejen jeho hlas, ale i charisma. Stejně jako Eduard je něčím malinko tajemný, má hezky připravenou řeč a pokud vypráví nějaké vlastní zážitky či zkušenosti, mluví plynule a smysluplně. 

    Nemá zatím moc nahraného obsahu a dle toho, co tam je si neumím úplně přesně odvodit téma, které ho láká nejvíce, ale já to odhaduji  na děsivé a zajímavé zážitky. sny, spánkovou paralýzu a zvláštní fotografie. Líbí se mi jeho hlas, i když jsem se ze začátku nebyla schopná popasovat s kombinací hlasu a jeho vizuální podoby, podle hlasu bych ho takhle rozhodně netypovala. Každopádně je to ale sympaťák a moc hezky mluví. I jeho tedy doporučuji, pokud máte rádi záhady a tajemno. 




To by bylo dnes vše k mému oblíbenému obsahu na YT. Myslím si, že když tady tuto platformu máme a vyskytují se na ní zajímaví autoři, je hloupost poslouchat nebo sjíždět nesmyslná videa. Tohle jsou kanály, které vám něco dají, odnesete si z nich emoce a navíc si tento čas opravdu užijete. 

Sledujete někoho ze zmíněných autorů? Líbí se vám? Máte nějaké zajímavosti? Podělte se o ně s ostatními v komentářích nebo mi můžete napsat soukromě do kontaktního formuláře, za každý názor budu moc ráda. 

Mějte se moc krásně a těším se zase někdy příště, 
vaše LazyŠárka :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat