"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 13. ledna 2020

Změny velké

Ano, ano. Vím, co budete chtít říct. Plánovala jsem a slibovala, co a jak bude, jak vše doženu a vrátím se do starých kolejí. Ono se mi to ale během vánočních prázdnin vše rozleželo. Je sice fajn, mít nějaký svůj online webový čtenářský deník, ale je to také vyčerpávající a mnohdy se do toho musím hodně nutit, kor u knih, které mne nijak nezaujaly a brzy na ně zapomenu. Změnila jsem svůj život i životní styl tak moc, že se ani na blogu nejsem schopná se vrátit do zajetých kolejí před stěhováním. Proto prozatím vyšel jen jeden nový článek a to dohnaná recenze knihy, kterou jsem četla někdy v listopadu. Zatím sumíruju novoty, které tu budou, ale cítím, že je to nutnost. Přeci jen jsem dva roky jela pořád to samé.

První velkou změnou bude systém mého psaní recenzí knih. Nebudu již psát recenze na každou knihu, kterou přečtu. Samozřejmě mi je jasné, že nebude tudíž tolik článků k vydávání a tak budou také vycházet pouze jednou týdně. Budu tedy pečlivě volit knihy, o které se podělím celým článkem, o některých se jen zmíním a nebo s nimi nebudu ztrácet čas, pokud za to nebudou stát. Sem tam určitě i něco navíc, nějaké moje řeči, zapojení se do témata týdne a nebo třeba něco aktuálního z mého života, ale i recepty. Což ostatně souvisí s druhým velkým bodem změn.

Jak jsem se již zmínila, změnila jsem svůj život prakticky ve všech ohledech a tím nejdůležitějším je pro mě asi jídlo či stravování celkově. S tím už jsem začala tedy v červenci loňského roku, ale po přestěhování to nabralo úplně jiný spád - vyhodila, darovala a dopotřebovala jsem v bytě všechny ingredience, které mi přišly nevhodné. A do baráčku jsem si nakoupila a zásobila se jen vhodnými a schválenými potravinami. Na přelomu listopadu a prosince jsem objevila knihu Dej tělu šanci od Ivany Stenzlové a musím říct, že mi změnila život. Nejen tedy obohatila můj jídelníček a vaření o mnoho skvělých pokrmů, ingrediencí a chutí. Hlavní je pro mě ale pochopení toho, jak tělo funguje, co a jak mu dělá a nedělá dobře, jak sestavit jídlo a jak se stravovat v zimě a jak v létě. Už jsem si pořídila i druhou knihu Šance pro ženu 40+, kde je více receptů. Není mi tolik, nebojte se, ale připravená na hormonální změnu být mohu ne? Už mi přeci jen tolik nechybí.

A spolu s tím přišly i změny v dosavadním přístupu k nákupům. V super/hypermarketech nakupuji minimálně, nejen proto, že je máme daleko, ale i proto, že si nakupuji ve specializovaných prodejnách se zdravou výživou, v lékárnách (eshop) a nebo při online nakupování (Košík, Rohlík), kde je větší výběr bio, bezobalových a regionálních potravin. Začala jsem péct vlastní pečivo - bagety, chléb v pekárně a nyní experimentuji s kváskem. Chystám se tedy ve větší míře obnovit i kategorii o vaření a pečení, abych se mohla podělit a pochlubit výtvory. Avšak tou hlavní změnou je nová rubrika "Stravování", kde se s vámi budu dělit o mnou vypozorované informace z knih i mých vlastních zkušeností. Můžete se těšit na tipy a triky, jak v krámě vybrat vhodnou potravinu, co sledovat, abyste se nemuseli učit složení surovin zpaměti a podobně.

Věřím, že veškeré změny budou k lepšímu a stejně tak věřím, že i nová témata si najdou své čtenáře. Pokud byste měli jakoukoliv otázku ohledně váhy, zdravého stravování, napište komentář pod jakýkoliv článek nebo mi nechte zprávu přes formulář v Menu (přijde mi na email a já vám odpovím).

Mějte se krásně, mějte se rádi a zkuste v novém roce udělat malý krůček pro sebe či pro své tělo, nebojte se změn.
Všem vám držím palce,
vaše stále stejně Lazy Šárka

2 komentáře:

  1. Gratuluju ke změnám, jsou opravdu obrovské. Po knize Šance pro ženu 40+ se podívám, i když bych spíš potřebovala 50+ ...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, snad bude tento směr lepší. Hmmm 50+ - třeba vyjde také, ale dle slov autorky je největší hormonální změna po 40, pak už je to stále stejné. Pokud ale jsou problémy hormonální, zdravotní nebo i s váhou, knihu určitě doporučuju. A nebo prostě pro ten lepší pocit

    OdpovědětVymazat