"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

čtvrtek 23. ledna 2020

Přečtené knihy za listopad a prosinec 2019

Jak jsem slibovala, už nebudou recenze na každou knihu zvlášť. Místo toho jsem se rozhodla dělat přehledy za měsíc, dva, tři - podle toho kolik toho zvládnu přečíst. Nyní půjde o 5 knih, což mě vzhledem k událostem, co se děly, docela překvapilo. Nečekala jsem, že jich tolik zvládnu, při tom všem kolem dokončování domečku a stěhování. Mám z toho ale velkou radost. Je to totiž trochu různorodé.

TAJNOSTI SBOROVNY - Naďa Horáková

Tajnosti sborovny - Úsměvné povídky ze školního prostředí

Název: Tajnosti sborovny
Autor: Naďa Horáková
Rok vydání: 2019
Počet stran: 256
Nakladatelství: Moba
ISBN: 978-80-243-8644-7

Čekala jsem úplně něco jiného. Pracuji ve školství a některé popsané aktivity jsem si upravila a děti moc baví. Bohužel toho zajímavého tam bylo méně, než by člověk chtěl. Zajímavé to určitě bylo, ale není to nic k opakovanému soustavnému čtení. Mám tam sice hodně záložek s poznámkami, ale budu se vracet jen ke konkrétním pasážím. Autorka je dobrá vypravěčka a umí hezky a čtivě popisovat situace. Je ale škoda, že obsahem kniha zapadne mezi jinými. Pro učitele fajn volba, jinak spíš nedoporučuji. Avšak přesně vím, kterou mou kolegyni potěší.
Moje hodnocení:


NIKDYUŠ - Jessica Townsend

Nikdyuš: zkoušky, jež podstoupila Morrigan Crowová

Název: Nikdyuš: zkoušky jež podstoupila Morrigan Crowová
Název v originále: The Trials of Morrigan Crow
Autor: Jessica Townsend
Překlad: Vladimír Medek
Rok vydání: 2018
Počet stran: 464
Nakladatelství: Albatros
ISBN: 978-80-00-05058-4

Milá a čtivá kniha spíš pro mladší. Je to opravdu takový Harry Potter v ženském kabátě. Mnoho podivných věcí, lidí i schopností. Morrigan musí podstoupit čtyři důležité zkoušky, aby se dostala do Divinské společnosti. Sama se sice necítí podivná, avšak odhalí stránku sebe sama, kterou považovala za prokletou. Morrigan mi přirostla a i když se místy chovala jako rozmazlené děcko, je to skvělá hlavní hrdinka, Jupiter a další divní jsou originálně popsaní. Moc mi přirostla Fenestra maxikočka. Je to neskutečně čtivé a přitom promyšlené, velmi hezky napsané, i když docela jednoduché. Jak pro mladší, tak i straší čtenáře, co si chtějí přečíst něco lehčího. Už se moc těším na další díly.
Moje hodnocení:



ANEŽKA - Viktorie Hanišová

Anežka

Název: Anežka
Autor: Viktorie Hanišová
Rok vydání: 2015
Počet stran: 250
Nakladatelství: Host
ISBN: 978-80-7491-559-8

Kniha od začátku velmi čtivá, i když malinko chaotičtější než Houbařka. Prolínání minulosti a současnosti je méně přehledné, ale čím více se do příběhu ponoříte, tím snadnější je pochopit, o jakou část života se jedná. Navíc je zde místy vyprávění i ze strany Agnes, což mě potěšilo a mnoho vysvětlilo. Hluboká myšlenka z knihy prýští naplno, je to neskutečně propracované z hlediska myšlení Julie i Agnes. Místy jsem měla chuť na obě prostě křičet, ale nedostatek komunikace nemohl vést k ničemu jinému. Velmi silná kniha zážitkem i příběhem. Určitě si přečtu i Rekonstrukci a případně i další knihy autorky. Umí nádherně vyprávět a emoce jsou znát z každého řádku. Úžasné, i když Houbařka se mi líbila mnohem víc, proto jen 4 hvězdičky.
Moje hodnocení:



AŽ PŘEJDE ZIMA - Kiran Millwood Hargrave

Až přejde zima

Název: Až přejde zima
Název v originále: The Way Past Winter
Autor: Kiran Millwood Hargrave
Překlad: Kryštof Herold
Rok vydání: 2019
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
ISBN: 9788025343319

Krásný mystický příběh plný přátelství, zvratů, pohádkových námětů i rodinných pout. Docela mne překvapilo, jak je kniha čtivá a bez mnoha hluchých nudných míst. Rozsah je menší, takže se tam tolik informací nevešlo a možná i proto má příběh opravdu spád. Moc jsem si oblíbila postavu Runeho, byl mi moc sympatický, ostatní postavy průměr. Je to krásný zimní příběh, který mi příjemně navodil zimu během adventních dnů.
Moje hodnocení:



SIMONA MONYOVÁ - Jiřina Veselá

Simona Monyová

Název: Simona Monyová
Autor: Jiřina Veselá
Rok vydání: 2012
Počet stran: 112
Nakladatelství: Belami
ISBN: 978-80-87166-10-9

Krásná vzpomínková kniha o autorce Simoně Monyové. Psali a vyjadřovali se v ní lidé, co jí byli nejbližší (rodiče, děti, další členové rodiny, přátelé i známí) a vzpomínají na její dětská léta, první manželství, děti, prvotní autorské úspěch i vývoj událostí po vstupu do manželství s jejím vrahem Borisem Ingrem. Každou kapitolu dělí pár vět z osudného dne, kdy přišla Simona Monyová násilně o život. Nakonec je vše doplněno krásnými fotografiemi z celého jejího života. Je obdivuhodné, s jakou úctou a láskou o ni mluví. Od první věty je to dechberoucí vyprávění jednoho úžasného života, který byl neočekávaně a násilně ukončen. Moc se mi kniha líbila, byl to silný zážitek a jsem ráda, že jsem mohla nahlédnout za oponu života mě oblíbené autorky.
Moje hodnocení:


PROJEKT MANŽELKA - Graeme Simsion

Projekt manželka

Název: Projekt manželka
Název v originále: The Rosie Project
Autor: Graeme Simsion
Překlad: Jana Jašová
Rok vydání: 2013
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fortuna Libri
ISBN: 978-80-7321-727-3

Ze začátku mne kniha docela bavila, bylo trochu jako číst o Sheldonu Cooperovi z Teorie velkého třesku, ale pak jsem už Dona docela chápala. Rosie mi proti tomu přišla jako nabubřelá puberťačka. Ale oba mi nakonec přišli jako hezká dvojka, bohužel mi ale nudnost a plochost vyprávění na takovém rozsahu neudělali radost. Dočetla jsme to, i když se mi do toho už moc nechtělo. Kdyby to bylo jako delší povídka, bylo by to fascinující. Zde je to roztahané a docela i předvídatelné, velká škoda. Prostě průměr, nebylo to k zahození, ale také nic, co by na dlouho uvízlo v paměti.
Moje hodnocení:



Vypadá to, že čtu jen průměrně lepší knihy a je tomu tak. Měla jsem šťastnou ruku na to, co se mi do ní dostalo. Avšak nějak již delší dobu nemohu najít knihu, která by mne zcela oslnila, odzbrojila a já jí propadla. Jsou to dobré knihy, baví mě, ale žádný silný zážitek to není. Zkouším v nyní měnit trochu žánr, včera jsem začala s něčím nechutným, obohaceným trochou erotiky a chci vyzkoušet i žánry, které jsem dost neměla možnost poznat. Pokud by ani to nezabralo, mám v plánu re-reading Naslouchače a Faji. To mě zcela jistě vrátí zpět na cestu emotivního čtení.

Měli jste na konci roku knihu, která vás odbourala? Zničila? A nebo prostě jen silně zasáhlo? Doporučte mi ji, budu moc ráda.

2 komentáře: