"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

pondělí 14. října 2019

Wildcard: Divoká karta - Marie Lu

Konečně se mi dostal do ruky druhý díl Warcrossu. Neskutečně jsem se na něj těšila, a když se mi podařilo si obě knihy zakoupit, měla jsem velikou radost. Moc mě potěšila barva knihy pod papírovou obálkou - svítivě zelená, má oblíbená. A i když je to už nějakou chvilku, co jsem četla první díl, nic moc jsem nezapomněla.

Název: Wildcard: Divoká karta
Název v originále: Wildcard
Autor: Marie Lu
Překlad: Petra Miketová
Rok vydání: 2019
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
ISBN: 9788075447685


Emika a Hideo se rozcházejí ve zlém kvůli algorytmu, který do NeuroLinku Hideo nainstaloval, aby našel ztraceného bratra. Jenže ona ho najde sama, Zero se jí v okamžiku upgradu vyjeví jako Sasuke Tanaka a ona se vydává po této stopě. On ji však sám brzy kontaktuje s nabídkou a ona začíná bruslit na tenkém ledě a ještě na hranici dvou stran - Hidea a Černoplášťů. Brzy zjistí, že to Zero myslel vážně, varuje ji totiž před velkým nebezpečím, které ji hrozí. Je na ni v Temném světě vypsána odměna - hodně vysoká odměna za její zabití. On ji na pomoc posílá Jax, chladnokrevného zabijáka, co ji zachrání život. Tím je mu tedy zavázána a bohužel do jeho plánů zatáhne i její team a přátele. Nebudou sice v nebezpečí poprvé, avšak tohle je úplně jiná úroveň. Začínají totiž odhalovat, že to se zmizením Hideova bratra nebylo úplně tak, jak se domnívali. Navíc ani jedna strana není úplně upřímná - ani Hideo ani Zero. Pro koho se Emika rozhodla a jak uspěla?



Musím říct, že byl velký záhul shrnout příběh tak, abych nevyzradila žádný spoiler. Ono je to vše tak propletené, že se to prakticky srozumitelně popsat nedá, musí se to přečíst. Už od prvních stránek mě uchvátila čtivost příběhu a samozřejmě strhující spád příběhu. Jedna překvapivá skutečnost za druhou, zvrat za zvratem. Ono vám to nedá ani čas se nadechnout a je tu další část, kdy přestanete dýchat a budete jen potřebovat vědět víc a víc. Vše je nepředvídatelné a věřte mi, že já jsem v odhadování příběhů dobrá, zde jsem si ani neškrtla.

Postavy se mile vyvíjejí, Emika samozřejmě nejvíc a dost jsem s ní byla sžitá. I když jsem s ní v některých rozhodnutích úplně nesouhlasila, byla mi pořád velmi blízká. Na druhou stranu mne od začátku hodně zaujala postava Jax. Její myšlenky, chování i charakter a byla jsem ráda ve vývoj událostí, co s ní nastal. Potěšilo mne, že jsem ji odhadla správně. Hidea mi v tomto díle bylo spíš líto, než abych se s ním více sžívala. Avšak i přesto toužím po sladkých koncích (což nechápu, v reálu taková nejsem).

Technických termínů a vysvětlování zde bylo mnohem více než v prvním dílu. Především se to týkalo hacků a schopností NeuroLinku, ale i když jsem v tomto odvětví úplný cizinec, chápala jsem vývoj děje. Sem tam jsem si něco přečetla dvakrát. Nemyslím si, že má pravdu ten, kdo tvrdí, že kniha je jen pro mladé co tuto problematiku znají. Nejsem nejmladší a rozhodně se v technologiích nevyznám. Naopak jsem se možná pár věcí naučila a pochopila.

Konec se nevyvíjel vůbec dle mých představ, vše bylo ještě zamotanější, složitější i o to překvapivější. Jsem ráda za to, jak to dopadlo, i když jsem toužila po více romantice. Já si domýšlela svůj konec, ten však nebyl správný samozřejmě. Autorčin konec byl zvláštní a zajímavý, jenže to nebylo úplně ono. Chápu, že bylo nutné dualogii zakončit, vysvětlit, ale zároveň nechat malinká zadní vrátka pro případné rozšíření série.


Anotace
Emika Chenová z warcrossového šampionátu jen sotva vyvázla životem. Teď, když už ví, co se doopravdy skrývá za Hideovým novým algoritmem NeuroLinku, už nemůže věřit tomu jedinému člověku, ke kterému vždycky vzhlížela. K tomu, kdo měl být na její straně.
Aby Hideovy plány zastavila, spojí se s Fénixovými jezdci… a brzy zjistí, že v neony osvětlených ulicích Tokia se skrývá nová hrozba. Někdo na Emičinu hlavu vypsal odměnu, a tak je její jedinou šancí na přežití spolupráce se Zerem a jeho nemilosrdnou skupinou Černoplášťů. Brzy však vyjde najevo, že ani Zero není takový, jakým se zdá, a jeho ochrana má svou cenu.
Emika musí čelit zradě i hrozbě budoucnosti bez svobodné vůle. Jak daleko zajde, aby zničila muže, kterého miluje?



Moje hodnocení: Moc se mi kniha líbila, je to výborná dvoudílná série se spoustou překvapení a zvratů. Neskutečně dobře se to čte a ještě lépe se to s hlavní hrdinkou prožívá. Jsem moc ráda, že jsem na sérii natrefila a pustila se do ní. Knihy jsou nyní již v mé sbírce a hrozně moc se těším, až si oba díly přečtu za sebou, bez přestávky a v klidu. Určitě objevím mnoho dalších překvapení a odhalím další prvky, co jsem při prvním čtení přehlédla. Knize samozřejmě dávám 5 hvězdiček, a i když byla oproti prvnímu dílu docela odlišná, přesto o nic méně zajímavá a čtivá. Autorka je mistryní ve vyprávění a popisování, překladatelka na tom má určitě také svůj podíl. Rozhodně doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat