"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 21. července 2020

Přečteno za červen 2020

Vítám vás u dalšího přehledu mých přečtených knih. Snažila jsem se soustředit, abych měla knih vždy o něco více než předchozí měsíc a podařilo se mi to, zase o jednu více. A věřím, že za červenec bude zase více. Pořídila jsem si odměnu za ty stresy, co byly a to lehátko na zahradu, ve kterém se úplně dokonale čte. Už se těším, až ho plně využiju teď o prázdninách. Ale jdeme na ty knihy. 


HANA - Alena Mornštajnová






















Název: Hana
Autor: Alena Mornštajnová
Rok vydání: 2017
Počet stran: 310
Nakladatelství: Host
ISBN: 978-80-7491-940-4

Taková síla příběhu se jen tak nevidí. Nejdříve mi nebylo moc jasné, kolem čeho a jak se bude příběh točit, ale hned v první části Miřina vyprávění jsem začínala tušit. Všechny tři části - Mira, předci i vyprávění Hany mají v sobě neskutečnou bolest a trápení. Nevím, do jaké míry je dle historických dokladů vývoj v zemi od roku 1937 až do deportace, ale zatím jsem nečetla nic, co by mne zasáhlo více. Příběh samotné Hany je však ještě silnější. Autorka má úžasný smysl pro vyprávění a hloubka jejích slov vám nedá spát. Nemám moc slov k tomu, abych popsala pocity z této knihy, ono to asi dostatečně nejde. Já jí velmi dlouho odolávala kvůli humbuku, který kolem ní byl. Ale díky za to, že mne to neodradilo a pustila jsem se do vyprávění Hany. A doporučuji každému, kdo váhá, aby přestal a pustil se do příběhů, které skrývají stránky knihy Hana. Určitě nebudete litovat.
Moje hodnocení: 



NOČNÍ SMĚNA - Stephen King

Noční směna obálka knihy

Název: Noční směna
Název v originále: Night Shift
Autor: Stephen King
Překlad: Ivan Němeček, Pavel Medek
Rok vydání: 2009
Počet stran: 348
Nakladatelství: Beta-Dobrovský
ISBN: 978-80-7306-408-2

Příběhy Stephena Kinga jsou vždy zážitkem. Kdysi jsem četla Mrtví se někdy vracejí - kratší povídková kniha, kde jsou některé příběhy stejné jako zde. Ale ani ty další a pro mne nové nezklamaly. Je tam naprostá hrůza, podivnosti, "úchylnosti", pověsti i smutné příběhy ze života. Některé jsou krátké a některé dlouhé. Docela mne překvapilo, že tam jsou dva příběhy s identickým místním názvem Jerusalem's Lot a to Prokletí Jeruzaléma a Na dobrou noc. Sice se každá věnuje malinko jinému hororovému tématu, ale i tak je to zajímavé. Nejvíce se mi líbí příběh Nekuřáci s.r.o., Mrtví se někdy vracejí a Římsa. Ostatní jsou však také úplně skvělé, čtivé a zajímavé. Nenašla jsem příběh, který by mne vyloženě nudil a z knihy jsem úplně nadšená. Určitě si ji pořídím do své sbírky a brzy se k ní vrátím. Naprosto doporučuji, určitě nezklame a pro milovníky Kinga je to snad "nutnost".
Moje hodnocení: 



CHIRURG - Petra Dvořáková

Chirurg obálka knihy

Název: Chirurg
Autor: Petra Dvořáková
Rok vydání: 2019
Počet stran: 352
Nakladatelství: Host
ISBN: 978-80-7577-967-0

Velmi milé a příjemné vyprávění doktora, chirurga, který má problémy běžného člověka - v manželství, s dětmi, v práci a hlavně s pacienty a kolegy v nemocnici. Zpočátku byl rozjezd děje pomalejší, ale celkem rychle se příběh rozvinul a rozhodně tím správným směrem. Moc se mi líbila absence nudných a nedůležitých detailů, vždy k věci a přímo. Autorka umí vyprávět velmi trpělivě, avšak bez rozvláčných monologů a dlouhých nezáživných pasáží, a také velmi poutavě. Po delší době kniha, na kterou jsem se vyloženě těšila, až ji zase otevřu. I přesto je kniha jen oddechovým nenáročným čtením. Nedávám plný počet bodů, protože si myslím, že konec mohl být mnohem podrobnější, hlavně o rodinnou situaci. Navíc podobných knih je na trhu mnoho, zde je však originální lékařské prostředí. Znovu určitě číst nebudu, na určité pasáže si ale určitě ráda vzpomenu.
Moje hodnocení: 



iPOHÁDKA - Karel Kovy Kovář

iPohádka obálka knihy

Název: iPohádka
Autor: Karel Kovy Kovář
Rok vydání: 2019
Počet stran: 184
Nakladatelství: BizBooks
ISBN: 978-80-265-0901-1

Příběh se od začátku docela rychle vyvíjel a ta upravená jména mne dosti bavila. Po nějaké době však přišel okamžik, kdy mi to přišlo už nezajímavé. Na druhou stranu jsem nečekala haldu srandy, proto mi několikeré uchechtnutí stačilo. Je to velmi nápadité a podobnost s naším světem je jasná. Dle mého si v tom každý najde ponaučení či zamyšlení. Pohádkový konec je očekávátelný a jsem za něj ráda. Na druhou stranu nechybí napětí a vzhledem k malému rozsahu knihy je v ní dosti od všeho. Asi by se dala kniha zpracovat o trochu lépe, ale protože pro Kovyho je toto beletristický první počin, nad ledasčím se dá přivřít oko. Věřím, že kniha si najde čtenáře, kteří ji ocení, pro děti je to jistě zábavná forma ke zjištění trochy reality našeho světa. Myslím, že je kniha povedená a věřím, že další Kovyho kniha bude ještě lepší.
Moje hodnocení: 



Je to sice pokrok pouze o jednu knihu, ale i tak jsem za to ráda. Nyní mám již za červenec přečtených knih šest a rozhodně tím nekončím. Momentálně čtu Dokonalou manželku a na to, jak jsem se na ni těšila, mne nijak moc zatím nezaujala. Uvidíme, kam se to rozjede. Nápad fajn, ale skoro na sté straně pořád docela nuda. 

Snažím se hodně času trávit venku na zahradě - se psem, odpočinkem i prací. Chci si letos nějak více to léto užít, protože se mi konečně podařilo být ve svém, trávit čas dle svého a neflákat se, neprokrastinovat, jen hezky organizovat čas na užitečné věci a odpočinek (tedy čas jen pro mne). A daří se mi to, i když jsem se bála, že to nebudu moc umět. 

Užívejte také léto, odpočívejte, udělejte si čas pro sebe a budu se těšit u dalšího shrnutí. Od září snad zase najedu na pravidelnější vydávání článků a chci se věnovat více i zdravé stravě, vaření, pečení a tak dále. Nyní dělám pouze staré osvědčené recepty, nic nového se mi nechce koumat a zkoušet. 

Mějte krásné slunečné dny, 
Vaše Lazy Šárka :) 

2 komentáře:

  1. Kinga určitě zkusím, zatím jsem od něj teda přečetla jen tři knihy, ale tohle vypadá také zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Noční směnu jsem četla, knížka se mi moc líbila!

    OdpovědětVymazat