"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

středa 10. června 2020

Přečteno za květen 2020

Mám nyní dobrý pocit, velmi dobrý pocit, že jsem zvládla za květen více knihy než v dubnu. I když to moc velkou práci nedalo. Kromě beletrie jsem se vypořádala ještě s pěti kuchařkami od teamu Jíme zdravě, ale o těch chci udělat zvlášť článek. Brzy se tedy můžete těšit na kuchařský speciál. Nyní však už k těm pár kouskům přečtených za květen. Věřím, že se to i nadále bude zlepšovat, organizace času mi jde čím dál lépe, i když bych spíš potřebovala, aby měl den o cca 5-6 hodin více. Ale to je asi komplexní problém dnešní doby 😁

HEX - Thomas Olde Heuvelt

HEX obálka knihy

Název: HEX
Název v originále: Hex
Autor: Thomas Olde Heuvelt
Překlad: Milan Žáček
Rok vydání: 2017
Počet stran: 340
Nakladatelství: Argo
ISBN: 978-80-257-2198-8

Hodně jsem se na tento horor těšila, už jen tématem, které nabízí a upřímně mne hodnocení jen více lákala k přečtení. Přeci jen město s vlastní čarodějnicí a prokletím, které nad ním visí je v rámci hororu originální a poutavé. Velmi krásně napsaný úvod do příběhu mne navnadil na napínavé čtení, které bohužel postupně opadalo. Časem se mi ani nechtělo moc ke knize vracet a pokračovala jsem jen po cestách, doma ne. Vyvrcholení příběhu jsem nečekala, i když popisy jsou velmi obrazné, nebylo to ono. Závěr je oproti tomu silně chaotický a vlastně bez vysvětlení. Sdělení konce není těžké rozšifrovat a přesto tomu mnoho chybí. K hlavním postavám jsem si nedokázala vytvořit žádný vztah či pouto, což je k jejich množství pro mne velmi neobvyklé. Bylo to pěkné čtení, ale dost tomu k dokonalosti chybí. Jsem asi trochu zklamaná, ale určitě ne moc. Mrzí mne, že ten konec je ledabylý, chaotický a působí odfláknutě. Mám silně rozporuplné pocity, přesto hodnotím spíše kladně.
Moje hodnocení: 


DIABOLIK - S. J. Kincaid

Diabolik obálka knihy
Název: Diabolik
Název v originále: The Diabolic
Autor: S. J. Kincaid
Překlad: Lucie Schürerová
Rok vydání: 2017
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fragment
ISBN: 978-80-253-3373-0

Úžasná kniha, ve které čtenář najde úplně vše, na co si vzpomene. Vesmírem a životem v něm počínaje, přes uměle vytvořené bytosti až k lásce, nenávisti, intrikám, zradě i neskutečným změnám. Příběh Nemesis a Sidonie mne hned pohltil, samotná myšlenka mne fascinovala a toužila jsem vědět více, posouvat se příběhem. Chvílemi jsem četla se zatajeným dechem a nervozitou si kousala prsty, za chvíli už jsem se zase jen usmívala. Neskutečně silné vyprávění plné nečekaných zvratů a událostí, autorka nedá čtenáři ani moment odpočinku. Postavy jsou vykreslené dokonale, některé z nich jsem nemohla vystát, ale brzy jsem změnila názor a oblíbila si je. Další jsou zase na první pohled "ti špatní". Vývoj postav je místy překvapivý a spolu se zvraty v ději se nedá ani minutu nudit. Kniha celkově na mne velmi silně zapůsobila a ráda si ji přečtu znovu, jen se teď odhodlat k přečtení druhého hůře hodnoceného dílu.
Moje hodnocení: 


STRACH - Jozef Karika

Strach obálka knihy

Název: Strach
Název v originále: Strach
Autor: Jozef Karika
Překlad: Robert Pilch
Rok vydání: 2019
Počet stran: 272
Nakladatelství: Argo
ISBN: 9788025729502

Po Tmě a Trhlině jsem se na Strach moc těšila. Tma mi moc nesedla, ale Trhlina mne úplně dostala. Od začátku jsem měla pocit, že Strach bude stejný. Ihned jsem se nechala strhnout dějem a i přesto, že téma týkající se dětí je vážně děsivé, nijak moc jsem se nebála. Asi už jsem malinko otupělá, po těch všech hororech, zde jsem ale mnoho věcí čekala. Souvislosti se nedají přehlédnout, místy přímo bijí do očí. Hlavní hrdina mi byl celkem sympatický, ačkoliv mnohdy iracionální jednání se nedalo pochopit. Ale strach je strach. Neskutečně mne však naštval konec nekonec na posledních dvou třech stranách, prakticky nepochopitelný a zanedlouho jsem si vytvořila asi deset teorií, co tím autor zamýšlel. Po takové příběhové dějové jízdě toto? Tomu vážně nerozumím. Kdyby byl závěr dotažený a aspoň o kousek víc vysvětlující, dala bych plný počet. Takhle pouze čtyři hvězdičky. Celá kniha bez závěru je však boží, neskutečně čtivá, nedá se od ní odtrhnout a poutavé i obrazné popisy dávají příběhu parádní rozměr.
Moje hodnocení: 


Alespoň o jednu jsem duben překonala. Musím říct, že Diabolik mne naprosto dostal a trochu se teď bojím pustit do pokračování, protože nemá tak dobrá hodnocení a nechci si ten prvotní příběh zlikvidovat. Možná tedy zůstanu u tohoto prvního vydání. Strach nebyl tak dobrý jako Trhlina, ale to jsem asi ani nečekala, hrozně a neskutečně mne štve ten nepochopitelný závěr. Kdo četl a má pro to nějaké vysvětlení, nebo mi může něco kolem toho prozradit, kontaktujte mne prosím v komentáři či zprávě. Děkuji. 

A já se budu zase těšit u dalšího článku, především pak u červnového shrnutí, protože jsem před chvílí dočetla Hanu od Aleny Mornštajnové. Více však až v článku.

Užívejte si krásné dny, Vaše Šárka.

Žádné komentáře:

Okomentovat