"Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj." Oscar Wilde

úterý 12. května 2020

Skořicoví šneci z celozrnné mouky

     Po delší době se hlásím s dalším receptem. Ruku na srdce, v této době bohužel není nálada pomalu ani na čtení, i to jídlo trochu flákám. Ne tedy, že by se ze mě stala zase popelnice, co sežere na co přijde, ale nehlídám se tolik, vařit se mi moc nechce a tak dále. O to více si pak vážím okamžiků, kdy mne to chytí a něco se mi chce tvořit. A právě tito šneci mi dodali zase chuť do pečení, protože se mi zpočátku vůbec nedařily. Byly tuhé, suché, dusivé a druhý den nepoživatelné. Až do té doby, co se mi povedl poslední pokus. A díkybohu jsem si zaznamenala i poměry a nyní se o to chci s Vámi podělit.

     Ti, co mají rádi polevu na šneky, budete si muset zhotovit nějakou dle vlastního receptu (nebo dle Googlu), protože já zdravou variantu zatím nenašla a navíc nám to s polevou ani moc nechutná.

     Pojďme na to a snad se podaří.


     Suroviny na těsto (asi 20 hotových šneků):


  • 200 g celozrnné špaldové mouky (nebo jiné např. pšeničné)
  • 125 ml teplého mléka
  • 12,5 g čerstvých kvasnic, nejlépe pekařských
  • 2 lžíce panely nebo třtinového cukru
  • půl lžičky soli
  • 30 g rozpuštěného másla
     Suroviny na náplň:

  • 50 g rozpuštěného másla
  • 3 lžíce cukru
  • 1,5 lžičky skořice

     Postup (těsto):

    Smícháme mouku se solí a cukrem, doprostřed uděláme důlek a rozdrobíme do něj droždí. Zalijeme ho teplým mlékem smíchaným s rozpuštěným máslem a necháme teplem vzejít kvásek. Jakmile se nám vytvoří napěněná čepice, uhněteme těsto. Po zapracování je vláčné, mírně lepivé, ale je hlavní nepodsypávat, pokud ho zvládnete uhníst! Jinak je moc tuhé a tvrdé. Dáme ho na teplé místo kynout alespoň na hodinu, aby zdvojnásobilo svůj objem a bylo pěkně nadýchané. 

    Z vykynutého těsta vyválíme obdélník delší stranou směrem k nám a umícháme náplň tak, že dohromady v jedné misce smícháme všechny výše uvedené suroviny na náplň. Tu pak vylijeme na těsto a špachtlí rozetřeme do krajů. Nahoře necháme pruh těsta asi 5 cm nenamazaný, aby se nám to podařilo srolovat a nerozbalilo se to. 

     Rolujeme pomalu těsto od sebe směrem od nás a neutahujeme, jen tak na volno. Nenamazaný pruh potřeme lehce vodou, aby se nám to k sobě krásně přilepilo. Z jedné strany začneme krájet asi 1,5 cm šneky, které klademe na plech vyložený pečícím papírem. Nechávejte dostatečné mezery, šneci budou na plechu ještě dále kynout.

     Až dokrájíme, přikryjeme šneky utěrkou a necháme na teplém místě asi půl hodiny dále kynout. 

     Pečeme v předehřáté troubě na 180°C na horkovzduch asi 20 minut. Každá trouba je jiná, takže to sledujte, aby se to nespálilo, ale aby byly křupavé. Kdo je peče i na efekt oka, potřete je před pečením vejcem. Já to nedělám, takhle matné se mi líbí více a jsou i chutnější. 


Dobrou chuť!



    

Žádné komentáře:

Okomentovat